معاون اول قوه قضاییه:

رسانه‌ها در انتشار اخبار مستقل و باانصاف باشند

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۵:۲۴:۰۱
کد خبر: ۵۳۵۵۴۵
رسانه‌ها در انتشار اخبار مستقل و باانصاف باشند
سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌ کار رسانه‌ها سخت است، ولی باید با این حال باید مستقل و با انصاف باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشستی با خبرنگاران حوزه حقوقی و قضایی با بیان اینکه ان‌شاء‌الله خداوند به ما توفیق دهد که خانه تکانی دل داشته باشیم، گفت:‌ یک نگاهی به اعمال و کردار خود در سالی که گذشت و در سال های قبل و آنچه که در سال بعد باید اتفاق بیفتد بیندازیم. اگر دو سال قبل مان مثل هم باشد خسران است؛ زیرا نباید سال ۹۶ مانند سال های ۹۵ و ۹۴ باشد و باید در همه امور در سال ۹۶ از امسال و سال های قبل بهتر باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هوای نفس مانعی بر سر راه همه ماست؛ لذا اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید با آن مقابله کنیم؛ زیرا این هوای نفس شیطان است و شیطان قسم خورده که از همه طرف ها به ما هجمه وارد کند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از راه‌هایی که باید از خداوند کمک بخواهیم نماز است، اگر ما در سال ۹۵ نسبت به نماز کوتاهی داشتیم باید در سال آینده بیشتر به آن توجه کنیم. زیرا نردبان هر کسی که می خواهد پله‌های ترقی و کمال را پیدا کند صلاة است. معراج مومن صلاة است و ما را از فحشا و منکرات باز می‌دارد و همچنین باید از قرآن استمداد بجوییم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: اگر خدای ناکرده ما از آنچه در قرآن آمده صرف نظر کنیم، به همه جا سر بزنیم و خبر بگیریم ولی به قرآن حواسمان نباشد آیا واقعا می توانیم در جامعه موفق باشیم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: اصحاب رسانه می‌توانند موجب آرامش و ارتقای آگاهی مردم و همچنین افشا کننده مفاسد باشند و هم می‌توانند بازدارنده باشند؛ در واقع اصحاب رسانه می‌توانند نسبت به مسائلی که رخ می دهد اطمینان جامعه را تقویت کنند، ولی اگر خدای ناکرده موجب ناآرامی و ناهنجاری در جامعه شوند درست نیست و ان‌شاء‌الله که این اتفاق نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: بدبخت کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد و بدبخت‌تر از آن کسانی اند که آخرت را به دنیای دیگران می‌فروشند. ما باید بر اساس موازین حرکت کنیم.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه سعی دارم که همیشه مقام معظم رهبری را ببینم و نفس دیدن ایشان برایم مفید است، گفت:‌ تلاشم این است که بر اساس موازین عمل کنم. زمانی که مقام معظم رهبری کلاس درس دارند باچند نیت خدمت ایشان می روم. نخست اینکه ایشان را ببینم زیرا دیدن مقام معظم رهبری را اثربخش می‌دانم، دیگر اینکه از درس ایشان استفاده لازم را می‌برم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: ما اگر بخواهیم بر اساس رضایت حق تعالی عمل کنیم باید بر اساس موازین عمل کرده و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنیم.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: اخباری که شما بدست می آورید و آن را منعکس می کنید بسیار خوب است که هدفمند باشد. اینطور نیست که انسان هر چه را بدست آورد بگیرد و مخابره کند؛ زیرا ما در زندگی هدفی داریم. اگر ما مطلبی را انتشار می دهیم باید ما را به هدف مان نزدیک‌تر کند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها یک موضوعی را سئوال می کنید بعد آن را منتشر می کنید و سپس رهایش می کنید که این اثربخش نیست. اگر احساس کردیم که یک موضوع در راستای هدفی است که داریم باید آن را دنبال و پیگیری کنیم. اگر موضوعی مربوط به چندین دستگاه است باید آن را بپرسیم تا جامعه در جریان باشد و موضوع نتیجه دهد. به عنوان مثال مبارزه با قاچاق، حقوق های نجومی و ... مدتی در موردش سر و صدا می‌شود و دیگر بعد خبری نیست.

وی با بیان اینکه کار شما رسانه ها بسیار سخت است چون می خواهید سرعت عمل داشته باشید و زمان در کارتان مهم است، گفت:‌ چیزی که در مورد زمان مهم است این است که احتمال خطایش بیشتر است. ما نباید توقع داشته باشیم همه چیزهایی که شما مخابره می کنید صحیح باشد، اما با این وجود هم نباید خطای تان زیاد باشد؛ زیرا اولین کسی که ضرر می‌کند خودتان هستید. باید مستقل و با انصاف باشید و مدام به دنبال نقاط ضعف نگردید؛ زیرا نقاط مثبت هم مهم است و باید آن را بگویید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز