علاقه مندی وزرای گرجستان برای توسعه همکاری های بیشتر با ایران

۱۳۹۵/۱۲/۲۷ - ۱۳:۴۳:۴۸
کد خبر: ۵۳۶۰۷۴
علاقه مندی وزرای گرجستان برای توسعه همکاری های بیشتر با ایران
سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان دیدارهایی را با وزرای مختلف این کشور داشت .

به گزارش گروه سیاسی برنا٬ سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان که چند هفته ای است که ماموریت خود را در این کشور آغاز کرده روزهای پرکاری را سپری می کند 

علاقه مندی گرجستانی ها برای  توسعه روابط در حوزه های مختلف  قوام شهیدی را بر آن داشت تا در روز پنجشنبه 26/12/1396  و در ملاقات های مختلفی به دیدار فرهنگ و حفظ آثار،اقتصاد و توسعه پایدار،آژانس ادیان ، دفاع و آموزش و علوم گرجستان برود و ضمن بررسی مسایل دوجانبه به تبیین اولویت های همکاری فی مابین جمهور اسلامی ایران و گرجستان بپردازد.

مشروح دیدارهای سید جواد قوام شهیدی به شرح زیر می باشد:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر فرهنگ و حفظ آثار گرجستان  

مقصد بعدی شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان وزارت فرهنگ و حفظ آثار این کشور بود که ایشان در دیدار با میخائیل گیورگادزه ضمن تاکید بر گسترش همکاری های فرهنگی به پیوند های تاریخی و اشتراکات فرهنگی اشاره کرد و آن را مهمترین عامل برای افزایش مناسبات میان دوکشور دانست.   

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان  

قوام شهیدی در دیگر دیدار خود با گیورگی گاخاریا وزیر اقتصاد و توسعه پایدار این کشور به گفتگو پرداخت و   طرفین در این دیدار توسعه همکاری اقتصادی در بخش های مختلف را مورد تاکید قرار دادند. وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان در این دیدار آمادگی خود را برای برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در تفلیس اعلام کرد.  

ملاقات دیدار و ملاقات رئیس آژانس ادیان گرجستان با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران 

زازا واشاقمادزه رئیس آژانس دولتی امور دینی بود. واشاقمادزه در ابتدا توضیحاتی به سید جواد قوام شهیدی در مورد سیاست دینی کشور و محورهای اصلی فعالیت این آژانس و همچنین تصمیماتی که سال های آخیر نسبت به جامعه مسلمانان از طرف دولت اتخاذ گردیده را داد. دو طرف در مورد اهمیت همزیستی ادیان و تحولات خاور میانه تبادل نظر کردند. سید جواد قوام شهیدی از توجه و روابط سازنده دولت گرجستان با جوامع مذهبی ابراز قدردانی نمود. سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد همکاری در زمینه هایی که می تواند همزیستی صلح آمیز ادیان را تبلیغ نماید به واشاقمادزه داد . درپایان این ملاقات دکترقوام شهیدی مسائل افزایش تعداد گردشگران ایرانی و سفر آتی امام جمعه تهران به گرجستان را با رئیس آژانس ادیان بررسی نمود. واشاقمادزه مأموریت موفقیت آمیز را به سفیر جدید ایران آرزو کرد

• دیدار وزیر دفاع با سفیر جدید ایران

لوان ایزوریا وزیر دفاع روز پنجشنبه مورخ 26/12/1395 با دکتر سید جواد قوام شهیدی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در مورد روابط دوجانبه و اهمیت نقش دیپلماسی در تقویت همکاری بین دو کشور تبادل نظر نمودند. در این ملاقات همچنین خاطرنشان گردید که توسعه روابط دوستانه بین گرجستان و ایران یکی از اولویت های سیاست خارجه گرجستان است. وزیر دفاع نیز آرزوی موفقیت در فعالیت آتی به سفیر جدید ایران نمود. در این ملاقات له لا چیکوانی قائم مقام وزارت دفاع و دیپلمات های سفارت ایران نیز حضور داشته اند.

 

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر اموزش و علوم گرجستان  

مقصد نهایی دیدارهای سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان دفتر الکساندر جِجِلاوا وزیر آموزش و علوم  بود که طرفین ضمن تاکید بر گسترش همکاری های علمی و آموزشی خواستار استفاده از ظرفیت های دو کشور در این راستا شد.  

الکساندر جِجِلاوا در این دیدار آمادگی وزارت آموزش علوم را برای گسترش همکاری دوجانبه  اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز