سیدرضا اکرمی:

صلاح کشور را در انتخاب روحانی می‌بینم/ ثبات قیمت در دولت یازدهم خدمت بزرگی است/ پس از برجام با ۱۹۶ کشور بدون دغدغه مذاکره می‌کنیم

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۵:۰۷:۴۵
کد خبر: ۵۳۹۷۱۵
صلاح کشور را در انتخاب روحانی می‌بینم/ ثبات قیمت در دولت یازدهم خدمت بزرگی است/ پس از برجام با ۱۹۶ کشور بدون دغدغه مذاکره می‌کنیم
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: 196 کشور در جهان وجود دارند که پس از برجام می‌توانیم بدون دغدغه با آنها مذاکره کنیم.

«سید رضا اکرمی» عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره اقدامات دولت یازدهم در چهار سال گذشته گفت: سه نکته را در سیاست های دولت روحانی باید در نظر گرفت. امروز شاهد ثبات نسبی در داخل کشور هستیم، یعنی قیمت‌ها، خدمات و کالاها ثبات پیدا کرده و نوسانی هم اگر وجود دارد، اندک است. مثل گذشته نیست، شب بخوابیم صبح روز بعد با تغییر محسوس مواجه شویم که همین موضوع، یک خدمت بزرگ است.

به گفته‌ وی نکته دوم کاهش تورم است. سال 92 تورم در کشور 2 رقمی و بیش از 40 درصد بود اما امروز این عدد تک رقمی شده است.

اکرمی افزود: نکته سومی که باید به آن توجه کرد، تغییر نگاه بین الملل به ایران است. پس از برجام فروش نفت به بیش از دو میلیون بشکه در روز رسید و می توانیم با کشورها قراداد و معامله داشته باشیم. برای مثال در سال 95 دوازده میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد که بیانگر این است، دولت ها یکدیگر را پذیرفته‌اند. همچنین سفرهای هیات دولت و قراردادهای بین المللی نشانگر تقویت روابط خارجی و همین طور افزایش ثبات در کشور است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه بدعهدی امریکا، بد قولی انگلیسی‌ها و همچنین بد رفتاری عرب‌ها را قبول داریم، گفت: دنیا همین چند کشور نیستند، 196 کشور در جهان وجود دارند که پس از برجام می توانیم بدون دغدغه با آنها مذاکره کنیم. با وجود همه مشکلات ماه به ماه نگاه جامعه بین الملل نسبت به ایران مساعدتر می شود.

 اکرمی گفت: تجربه سالیان گذشته نشان می دهد، همه روسای جمهوری به مدت 8 سال سکان هدایت قوه مجریه را برعهده داشته اند. از مقام معظم رهبری تا آیت الله هاشمی، رییس جمهوری دولت اصلاحات و احمدی نژاد تجربه فعالیت 8 ساله داشته اند در واقع این مسئله تبدیل به روال شده است.

او در پایان اظهار کرد: روحانی مایل است اقدامات 8 ساله خود را تکمیل کند. من صلاح کشور را در ادامه همین روند می‌بینیم اما رای مردم هرچه باشد باید آن را پذیرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز