نادر قاسمی خبرداد:

۳۹۰ هزار مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات شدند

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۱:۵۴:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۴۶۴
۳۹۰ هزار مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات شدند
مدیر امور اعتباری بانک مسکن از معرفی 390 هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات بوسیله بانک مرکزی و مراجع صدور معرفی نامه از قبیل وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرهای جدید به این بانک خبرداد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نادر قاسمی  در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این نکته که پروژه ها ی مدنظر دارای 30، 50، 70 و 90 درصد پیشرفت فیزیکی هستند، افزود: این پروژه ها به دلیل نبود منابع مالی لازم از ادامه روند ساخت بازمانده و با تزریق منابع جدید جان دوباره می گیرند.

 وی در ادامه دلیل افزایش سقف تسهیلات واحدهای مسکن از 30 به 40 میلیون تومان را گرانی مصالح، افزایش هزینه های ساخت و غیره برشمرد و اظهارداشت: تزریق این میزان اعتبار سرعت روند احداث پروژه های نیمه تمام را شدت می بخشد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه افزایش اعتبار مزبور مشمول پروژه های زیر 10،5 و 30 درصد یا غیر فعال مسکن مهر نمی شود، گفت: از مجموع 82 هزار و 500 واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس 12 هزار و 500 واحد از قبل فروش اقساطی شده و 70 هزار واحد باقی مانده که تمامی این واحدها در قالب 117 قرار داد (70 هزار و 21 واحد) به دفترخانه ارسال شده است.

وی در ادامه با عنوان اینکه از مجموع 390 هزار واحد 70 هزار واحد مربوط به شهر جدید پردیس بوده است، افزود: تاکنون 180 هزار واحد برای انعقاد قرار داد متمم به دفترخانه ارسال و قرارداد 58 هزار واحد بسته شده است.

قاسمی اظهارداشت: از مجموع قراردادهای مورد انعقاد 21 هزار واحد مربوط به شهر پردیس و 36 هزار واحد مربوط به سایر شهرهای کشور است.

وی یادآورشد: تاکنون بانک مسکن برای شهرجدید پردیس 282 میلیارد و سایر شهرها 140 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

 برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز