از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور؛

میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان تعیین شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۲۰:۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۴۵۰۳۳
میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان تعیین شد
سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری با توجه به نرخ تورم به میزان 10درصد اعلام شد که سه درصد بیشتر از نرخ تورم اعلام شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از اموراداری و استخدامی کشور، در جلسه بیستم فروردین امسال هیات وزیران، ضریب حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی و میزان افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به تصویب رسید.

براساس این گزارش، براساس قانون به دولت اختیار داده شده است به منظور حفظ قدرت خرید کارکنان دستگاه های اجرایی، متناسب با نرخ تورم نسبت افزایش حقوق کارکنان اقدام کند، از این رو و براساس مصوبه شماره 5700/ت54204 هـ مورخ 26 فروردین 96، دولت تدبیر و امید با توجه به نرخ تورم سال 1395 که به میزان هفت درصد اعلام شده است در جهت بهبود وضعیت معیشت کارکنان و بازنشستگان دستگاههای اجرایی، حقوق تمامی حقوق بگیران اعم از کارکنان دولت و موسسات عمومی غیردولتی بیش از نرخ تورم و به میزان 10 درصد افزایش یافته است.

سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد، همچنین در اجرای بند (ب) تبصره (12) بودجه سال 1396 کل کشور حداقل حقوق کارکنان با 15 درصد افزایش به میزان 10 میلیون و 350 هزار ریال ( 000/350/10 ریال) تعیین شده است.

براساس این گزارش، طبق مصوبه 5708/ت 54204هـ مورخ امروز شنبه 26 فروردین ماه 1396 درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، علاوه بر افزایش درصدی حقوق، در اجرای بند (هـ) تبصره (12) قانون بود جه سال 1396 کل کشور جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان سطوح پایین از افزایش بین 10 تا 27 درصد برخوردار خواهد شد.

این سازمان اعلام کرد، به نحوی که حقوق هیچ بازنشسته ای کمتر از مبلغ یک میلیون و 150 هزار تومان ( 1150000) نخواهد بود و جداول مربوط به افزایش امتیازات گروههای شغلی پایین تر از 20 میلیون ریال بازنشستگان حداکثر ظرف یک هفته از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز