موسوی لاری در جمع خبرنگاران:

برای خروج جهانگیری از انتخابات هنوز تصمیمی گرفته نشده است/ روحانی همچنان نامزد اصلی اصلاح طلبان

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۸:۳۴
کد خبر: ۵۵۰۷۵۶
برای خروج جهانگیری از انتخابات هنوز تصمیمی گرفته نشده است/ روحانی همچنان نامزد اصلی اصلاح طلبان
وزیر اسبق دولت اصلاحات گفت: جهانگیری با اجماع کلی اصلاح طلبان به صحنه آمده و در حال حاضر تصمیمی برای خروج او گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «عبدالواحد موسوی لاری» وزیر اسبق دولت اصلاحات در نشست خبری با خبرنگاران گفت: جهانگیری با اجماع کلی اصلاح طلبان به صحنه آمده و تصمیمی برای خروج او گرفته نشده است.

به گفته او جهانگیری در مناظره روز گذشته نشان داد که به خوبی می تواند در این صحنه ظاهر شود و دیدگاه های اصلاح طلبان را مطرح کند اما همچنان نامزد اصلی اصلاح طلبان روحانی خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی لاری گفت: اصلاحات معتقد به حضور سلایق مختلف در اداره کشور است و در درون خود توانسته اختلاف سلیقه‌ها را به رسمیت بشناسد و آنها را در یک جهت بسیج کند. اما این نگرانی وجود داشت که چگونه می‌توان با وجود سلیقه‌های مختلف به لیست واحد رسید. خوشبختانه این نگرانی برطرف شده و آخرین تشکل یعنی حزب عدالت و توسعه هم به جمع ما پیوستند؛ بنابراین فضای امروز ما اجماعی‌تر‌ از فضای گذشته است و گامی رو به جلو برداشته‌ایم.

او در توضیح چگونگی بسته شدن لیست اصلاح طلبان گفت: برای حضور در  لیست 21 نفره تهران  600 الی 700 نفر داوطلب شده‌اند. این تقاضا یک سرمایه مهم است اما مشکل دیگر به جمع بندی رسیدن این تعداد از داوطلبان است. به همین منظور باید ضابطه‌گذاری کنیم و بر اساس شاخص ها افراد را ارزیابی و در نهایت 21 نفر را انتخاب کنیم.

 حجت الاسلام لاری افزود: ابتدا تعیین کردیم که شوراها چه وظایفی دارند و نیازهای شورای شهر را سنجیدیم و مشخص کردیم که شهر تهران و کلانشهر‌ها چه چالش‌هایی دارند، سپس بر اساس ارزیابی صحیح از وضعیت موجود و نگاه به آینده شاخصه‌هایی را طراحی کردیم.

نایب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: این شاخصه‌ها بر اساس مطالعه دقیق و کارشناسی بر روی وظایف شهر در حوزه‌های مختلف تهیه شده است. در این جهت ما اختیار به کارگروهی 15 نفره دادیم که فارغ از گرایش‌های حزبی عملکرد افراد را بررسی خواهند کرد. فکر می‌کنم امروز مرحله ابتدایی کار کارگروه به پایان رسیده و حدود 100 نفر را استخراج کرده اند.

او تاکید کرد: بعد از تهیه لیست مراحل بعدی کار آغاز می‌شود و غربالگری می‌کنیم تا در نهایت از بین آن 100 نفر به حدود 60 الی 70 نفر برسیم و در نهایت لیست 70 نفره به شورای عالی ارائه می‌شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: در حال حاضر 5 برابر مورد نیازمان برای لیست افراد واجد شرایط داریم.  سایر افرادی که در لیست حضور نخواهد داشت مطمئنا نیروهای ارزنده و سرمایه‌ای برای کشور و آینده شورا و شهرداری‌ها هستند که می‌شود از آنها در شوراهای شهر و شهرداری استفاده کرد.

موسوی لاری بیان کرد: شورای شهر نهادی مدنی و اجتماعی است. ما نمی‌خواهیم بگوییم جای چهره‌های سیاسی در شورا نیست اما می‌گوییم شاکله اصلی آن اجتماعی است و افرادی را می‌خواهیم که در شهرسازی، عمران، حقوق، حمل و نقل و ترافیک و مسائل اجتماعی تخصص‌های لازم را داشته باشند. بنابراین به گونه‌ای لیست نهایی را ارائه می دهیم که برایندش حضور افراد پرقدرت باشد.

نایب رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با تاکید بر حضور زنان همچنین جوان گرایی اصلاح طلبان در انتخابات این دوره شورای شهر گفت: ما رویکرد جدیدی را از سال 92 به این طرف داشتیم و در تصمیم‌گیری ها دو قشر یعنی زنان و جوانان را ممتاز کردیم. معتقدیم باید به تدریج جابه‌جایی مدیریتی نسلی را انجام و به جوانان بها بدهیم. زنان نیمی از جامعه هستند و باید جایگاه خود را در نهاد‌هایی مثل شوراها پیدا کنند، چرا که شوراها محل اداره شهر است و زنان هم در این شهر زندگی می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز