کارچی:

وظیفه جوانان و دانشگاهیان برخورد با عوام فریبی است

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۴:۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۵۹۳۸۶
وظیفه جوانان و دانشگاهیان برخورد با عوام فریبی است
این جامعه شناس گفت گفت: وظیفه جوانان و دانشگاهیان در این شرایط برخورد با عوام فریبی و معرفی شاخصه های اصلی و کارآمدی دولت به مردم است تا مردم اسیر شعارهای عوام فریبانه، احساسی، عاطفی و استفاده ابزاری از مقدسات نشوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدرضا کارچی» جامعه شناس، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل اجتماعی، فرهنگی در همایش دانشگاهیان حامی  روحانی در زنجان گفت: از آنجایی که دغدغه پیشرفت، توسعه یافتگی و حرکت به سمت جلو در نهاد و ضمیر همه ایرانیان آزاد اندیش وجود دارد، باید به طور دقیق، شفاف و هدفمند شاخصه های توسعه یافتگی رو تبیین کنیم.

او ادامه داد: در واقع زمینه های عقلانیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را باید تقویت کنیم تا از بسترهای آگاهانه برداشت های بهتری داشته باشیم.

این پژوهشگر مسایل اجتماعی با تاکید بر اینکه "دولت تدبیر و امید" با اعتقاد به همین مبنا سعی در تولید موجبات نظم رفتاری، نظم فکری و قاعده مند شدن زندگی مردم از طریق منشور حقوق شهروندی دارد" تصریح کرد: توسعه یافتگی ایران در گرو نظام مدنی مبتنی بر گردش نخبگان و هم افزایی هر چه بیشتر این افراد است.

کارچی ادامه داد: دولت با استفاده از ظرفیتهایی که دنبال کرد موفق عمل کرده است و امیدوارم این ظرفیت ها در دولت دوازدهم با قدرت هر چه بیشتر تحکیم و تقویت کند. 

این استاد دانشگاه در جمع حامیان روحانی در زنجان گفت: مبارزه جدی با خشونت، افراطی گری، سلب و دفع آزادی های مدنی، انحصار طلبی، فشار و تهدید و اجبار می تواند دولت را برای یک تحول فرهنگی نوگرا آماده کند.

کارچی در خاتمه گفت: وظیفه جوانان و دانشگاهیان در این شرایط برخورد با عوام فریبی و معرفی شاخصه های اصلی و کارآمدی دولت به مردم است تا آنها اسیر شعارهای عوام فریبانه، احساسی، عاطفی و استفاده ابزاری از مقدسات نشوند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز