رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی:

۱۱ فاز پارس جنوبی در دولت یازدهم راه اندازی و تولید گاز دو برابر شد/ تولید نفت در غرب کارون به یک میلیون بشکه خواهد رسید/ تجهیزات نفتی ایران پس از سه سال با اجرایی شدن برجام آزاد شد

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۵:۳۷:۱۸
کد خبر: ۵۵۹۴۹۷
۱۱ فاز پارس جنوبی در دولت یازدهم راه اندازی و تولید گاز دو برابر شد/ تولید نفت در غرب کارون به یک میلیون بشکه خواهد رسید/ تجهیزات نفتی ایران پس از سه سال با اجرایی شدن برجام آزاد شد
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت: برای اتمام پروژه‌ها و عملکردها در حدود 9 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه شده است و ادامه این روند، منجر به جذب سرمایه گذاری خارجی می شود و تا پایان برنامه ششم می توانیم به 120 میلیون تن ظرفیت در صنعت پتروشیمی برسیم.

«سید حمید حسینی» رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره وعده یکی از کاندیداها مبنی بر افزایش ظرفیت پتروشیمی گفت: همه کارشناسان درباره این وعده انتخاباتی حرف زدند و مشخص است دوستان هیچ برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارند، بنابراین با روی آوردن به شعارهای تند و رادیکالی سخنان این چنینی مطرح می‌‌کنند. برخی کاندیداها به دنبال نقد رفتار دولت هستند نه عملکرد آن. تاکید می کنم، هیچ فردی مخالف اشتغال نیست. در حال حاضر 55 میلیون تن پتروشیمی ظرفیت دارد و به صورت مستقیم 500 هزار شغل ایجاد نشده است، چگونه برخی می خواهند با یک میلیون تن ظرفیت پتروشیمی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم 600 هزار شغل ایجاد کنند.

او ادامه داد: دولت به وعده های خود در حوزه نفت و گاز عمل کرده و به ظرفیت پتروشیمی اضافه شده است. همچنین 11 فاز پارس جنوبی راه اندازی شده و تولید گاز دو برابر شده است. تولید نفت از پارس جنوبی آغاز شده و در غرب کارون که 40 هزار بشکه نفت تولید می کردیم به 28 هزار بشکه رسیده و در آینده به یک میلیون تن خواهیم رسید.

حسینی اظهار کرد: برای اتمام پروژه‌ها و عملکردها در حدود 9 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه شده است و ادامه این روند، منجر به جذب سرمایه گذاری خارجی می شود و تا پایان برنامه ششم می توانیم به 120 میلیون تن ظرفیت در صنعت پتروشیمی برسیم.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت: متاسفانه بعد از برنامه چهارم نتوانستیم به ظرفیت پتروشیمی اضافه کنیم و انشالله در اینده نزدیک توافق‌ها تبدیل به قرارداد خواهد شد.

او درباره تاثیر برجام بر صنعت پتروشیمی گفت: بخشی از تجهیزات حساس در صنعت پتروشیمی در مراحل پایانی، وارداتی است. سال 91 قرارداد بزرگ برای ورود کمپرسورها داشتیم. این اقلام وارد بندرعباس شد اما اروپا ایران را تحریم کرد و کشتی با وجود حضور در مرز ایران در امارات تخلیه شد و تلاش های زیادی برای آزادسازی این تجهیزات صورت گرفت. پس از توافق برجام این تجهیزات بعد  از سه سال آزاد شد. خوشبختانه از این تجهیزات در فازهای پارس جنوبی و ستاره خلیج فارس استفاده کردیم.

او در پایان تاکید کرد: بدون ورود این تجهیزات، تنها 90 درصد پروژه ها پیش می رفت اما به مرحله بهره برداری نمی رسید. قطعا این بخشی از فعالیت های موفق دولت است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز