حمایت اتحادیه اروپا از برجام و تایید اجرای تعهدات ایران

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۲۰:۲۵:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۸۳۲
حمایت اتحادیه اروپا از برجام و تایید اجرای تعهدات ایران
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ، ضمن حمایت از برجام و تایید اجرای تعهدات ایران مطابق با توافق هسته ای 'برجام' خواستار ادامه همکاری برای رسیدن به 'نتیجه گیری گسترده' درباره ایران شد.

⭕️اتحادیه اروپا روز چهارشنبه درابتدای این بیانیه تاکید کرده که معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای (ان پی تی) ر بنیاد و اساس نظام بین المللی منع گسترش می داند.

⭕️دراین بیانیه با تشکر از گزارش جدید یوکیا آمانو مدیرکل آژانس، از ارائه اطلاعات بیشتر در گزارش جدید در ارتباط با اجرای تعهدات مرتبط با هسته ای ایران مطابق با برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت استقبال شده و آمده است: مدیرکل را تشویق می کنیم (encourage) که در گزارش های آینده خود مطابق با بند 4 قطعنامه شورای حکام مصوب 15 دسامبر 2015 ، اطلاعات مبسوط بیشتری درباره تمام تدابیر هسته ای فهرست شده در تمام بخش های ضمیمه I برجام ارائه دهد. این امر برای اینکه شورای حکام شناخت کاملی از اجرای برجام داشته باشد و درصورت بروز هرگونه مساله ای بتواند سریعا واکنش نشان دهد ، ضروری است. 

⭕️ اتحادیه اروپا با اشاره به گذشت یک سال و نیم از روز اجرای برجام که مصادف با اجرای موقتی پروتکل الحاقی از سوی ایران و اجرای کامل کد اصلاح شده 3.1 ترتیبات اضافی توافق پادمانی بود، از ادامه ارزیابی های آژانس از اظهاریه های ایران مطابق پروتکل الحاقی ودسترسی های تکمیلی به سایت ها وسای اماکن در ایران استقبال کرده و باردیگر اظهار می دارد که تصویب زودهنگام پروتکل الحاقی ضروری است.

⭕️اتحادیه اروپا دراین بیانیه همچنین از اطلاعات به روز شده آژانس درباره فعالیت های مرتبط با اورانیوم با سطح غنای پایین (LEU) و سایر موارد فنی در این ارتباط استقبال کرده و خاطرنشان می کند که ذخایر آب سنگین ایران در تاریخ 16 می برابر 128.2 تن بوده و در طول دوره گزارش ذخایر ایران بیش از 130 تن آب سنگین که در برجام مجاز دانسته شده، در اختیار نداشته است. 

⭕️ اتحادیه اروپا درادامه این بیانیه خاطرنشان می کند که کار راستی آزمایی و نظارت آژانس بر سایر تعهدات مرتبط با هسته ای ایران مطابق با برجام ادامه دارد و می افزاید: اتحادیه اروپا مکررا بر ضرورت پایبندی دقیق ایران به تمام تعهداتش تحت برجام و همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس از طریق اجرای توافق جامع پادمانی و پروتکل الحاقی از جمله از طریق فراهم کردن امکان دسترسی ها ، تاکید کرده است. این امر برای اینکه آژانس بتواند به 'نتیجه گیری گسترده' برسد، ضروری است . در کنار اجرای کامل و پایدار برجام ، رسیدن به این نتیجه گیری برای حصول اعتماد بین المللی به ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران ضروری است. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز