استعفای اعضای شورای دولتی آمریکا به دلیل بی توجهی ترامپ به ایدز

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۲:۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۷۴۴۴۸
استعفای اعضای شورای دولتی آمریکا به دلیل بی توجهی ترامپ به ایدز
شش عضو شورای مشورتی دولتی مبارزه با بیماری «ایدز» در اعتراض به بی توجهی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به مبارزه با این بیماری، استعفا دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا،  این افراد در نامه ای مشترک که در هفته نامه نیوزویک تحت عنوان «ترامپ توجهی به اچ ای وی ندارد. ما خارج می شویم» منتشر شد، استعفای خود را اعلام کردند.
این گروه دلیل این تصمیم خود را «نبود راهبردی» مشخص در دولت ترامپ برای مقابله با اچ ای وی یا بیماری ایدز، خودداری از مشورت با کارشناسان در بررسی سیاست های مربوطه، «تلاش برای پیشبرد قوانینی که به زندگی افراد مبتلا لطمه می زند و توقف یا به عقب راندن دستاوردهای مهم بدست آمده در مبارزه با این بیماری»،عنوان کردند.
در این نامه آمده است: ما به عنوان مدافع افراد مبتلا به اچ ای وی، زندگی خود را وقف مبارزه با این بیماری کرده ایم و احساس می کنیم که دیگر نمی توانیم به عنوان یک نهاد مشاوره ای عملکرد موثری در رابطه با رئیس جمهوری داشته باشیم که اهمیتی نمی دهد. 
به گفته آنها، ترامپ هنوز فردی را برای ریاست دفتر هماهنگ کننده کاخ سفید در اجرای راهبرد ملی برای مبارزه با ایدز منصوب نکرده است.
این گروه همچنین گفته اند که لغو قانون اوباماکر به شکل چشمگیری به مبتلایان بیماری ایدز لطمه می زند. 
در نامه استعفای آنها همچنین آمده است: ما در خارج از این نهاد نقش موثر تری خواهیم داشت و اگر دولت به مسیر کنونی ادامه دهد، به سیاست هایی اعتراض خواهیم کرد که به سلامت جامعه ای که درخدمت آن هستیم و کل کشور آسیب می زند. 
آنها ابراز امیدواری کرده اند که کنگره از قدرت خود برای تاثیر گذاری بر اصلاحات حوزه سلامت از طریق تعامل با این گروه و سایر حامیان استفاده کند. 
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز