برجام دو ساله شد؛

پرچم ایران دوباره برافراشته شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۳ - ۰۹:۳۱:۰۵
کد خبر: ۵۸۶۳۱۶
پرچم ایران دوباره برافراشته شد
یاسر صادقی- سردبیر

امروز برجام دو ساله می شود، توافق نامه ای که با هدایت مقام معظم رهبری، استقامت مردم، تدبیر روحانی و تلاش های شبانه روزی محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای به دست آمد.

دو سال پیش در چنین روزی که توافق هسته ای حاصل شد همه دنیا، به جز سه گروه خوشحال شدند زیرا این مذاکرات و توافق را پیروزی گفت‌وگو بر جنگ برای همه دنیا می دانستند. مردم ایران که سال ها رنج تحریم ظالمانه را تحمل کرده بودند و به راحتی نمی توانستند از فرصت های جهانی استفاده کنند، کشورهای اروپایی که بازار مستعد و بزرگ ایران را از دست داده بودند و حتی مردم خاورمیانه و آمریکا که از جنگ خسته شده بودند از این توافق خوشحال شدند اما برخی از این اتفاق ناراحت و عصبانی بودند.

اسراییل، تندروهای داخلی آمریکا و برخی کشورهای منطقه مانند عربستان از جمله کسانی بودند از برجام ناراحت بودند. البته این ناراحتی طبیعی بود زیرا سال ها نقشه هایشان برای ایران هراسی و ایجاد اجماع علیه ایران به باد رفته بود اما در کنار دشمنان خارجی برخی دلواپسان داخلی که منافع‌شان در بحران و گل آلود بودن آب کشور تامین می شود نیز در مسیر برجام هرکاری کردند تا آن را به شکست بکشانند.

ابتدای مسیر برجام که سنگ اندازی ها آغاز شد تصور می کردیم آنها سختی ها و مشکلات کشور را فراموش کرده اند اما پس از مدتی مشخص شد آنها از کوتاه شدن دست بابک زنجانی ها ناراحتند. آنها در دوران تحریم به بهانه دور زدن تحریم ها سرمایه های ملی را به جیب شخصی‌شان ریختند.

مردم ایران پایین کشیده شدن پرچم کشورشان در کشتی‌های تجاری را فراموش نمی‌کنند، مردم آن زمانی که برای تامین قطعات اولیه صنایع کشور مجبور بودند چند برابر قیمت قطعه را بپردازند، به ملوانان و کشتی های کشورهای بی نام و نشان باج بدهند و پرچم کشور ثالث را اجاره کنند تا بتوانند چرخ کشور را به حرکت در آورند را فراموش نمی کنند. هرچند مردم ایران با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه می‌داشتند تا عزت‌شان که حاصل خون هزاران شهید جان برکف است لگدمال نشود اما این سختی ها و خیانت های کاسبان تحریم را در آن ایام فراموش نمی‌کنند. کسانی که دکل های نفتی را به جیب زدند و سرمایه های ملی را که در شرایط سخت تحریم با تلاش تک تک مردم ایران به دست آمده بود را به حساب های شخصی در کشور های دیگر بردند.

مردم ایران دو سال است دوباره با کشتی‌ها و ملوانان ایرانی و پرچم کشور عزیزمان در دریاها حاضر هستند، قطعه‌هایی که نیاز دارند را به قیمت اصلی و بدون باج دادن به ملوانان و کشورهای دیگر به کشور می‌آورند. ناوگان هوایی کشور پس از نزدیک به چهل سال دوباره در حال نو شدن است تا علاوه بر جان مردم که در خطر بود پول های مسافران ایرانی به جیب شرکت های هواپیمایی خارجی نرود. مردم ایران دوباره سهم‌شان از بازار نفت را پس گرفتند و کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در ایران صف کشیده‌اند.

هرچند برخی بدعهدی و سنگ اندازی آمریکایی‌ها را نشانه شکست برجام و اشتباه بودن مسیر می دانند اما اگر آمریکایی‌ها تمام قد پای این توافق می‌ایستادند باید به آن شک می‌کردیم. اما مردم انقلابی ایران اکنون که پرچم کشورشان با اقتدار و با استقامت خود مردم، هدایت های رهبر معظم انقلاب، تدبیر روحانی و تلاش ظریف و تیم همراهش و با همراهی نیروهای نظامی و امنیتی برافراشته شده را اجازه نمی‌دهند دوباره به دست کاسبان داخلی و خارجی بیافتند و آن را حفظ می کنند زیرا در فضایی که برجام ایجاد کرده، دیگر نه آمریکا و اسراییل و آل سعود توان اجماع علیه ایران را دارند نه دلواپسان داخلی می توانند این همدلی را و اتحاد را برای رسیدن به مقاصدشان از بین ببرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز