در گفت‌و‌گو با برنا تشریح شد:

دلال‌های میوه در ساختار جدید سازمان میوه و تره‌بار حذف می‌شوند

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۹:۳۵:۱۷
کد خبر: ۵۸۷۱۵۵
دلال‌های میوه در ساختار جدید سازمان میوه و تره‌بار حذف می‌شوند
از این پس با یک ساله شدن قرارداد ها غرفه داران موظف هستند به صورت مستقیم با باغداران و کشاورزان قرارداد امضا کنند که این امر باعث می شود از این پس دلالان از این چرخه حذف شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، دلالی میوه و سبزیجات و وجود واسطه های متعدد و دندان گرد از مزرعه و باغات تا سبد مشتریان باعث شده قیمت محصولات بین این دو بازه تفاوت بسیاری بکند. به عنوان مثال دایره اول دلالان میوه ای را از باغ دار به قیمت هرکیلوگرم هزار تومان خریداری می کند اما دایره انتهایی دلالان همین میوه را با قیمتی حدودا 4هزار تومان به میوه فروش تحویل می دهد که در نهایت مصرف کننده نهایی باید 5هزار تومان همین میوه را خریداری کند.

میثم شکرچیان قائم مقام سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص چنین معضلی در بازار میوه گفت: متأسفانه چنین آفتی از سال ها پیش به جان بازار میوه افتاده است و باعث شده تولید کنندگان میوه و سبزیجات کمترین سود را در چرخه تولید تا عرضه محصولات داشته باشند و مصرف کنندگان نیز بیشترین ضرر را در این بین می دهند.

وی ادامه داد: هر اندازه نظارت ها بالا برود مجددا دلال ها راهی پیدا می کنند که از چشم ناظرین فرار کنند، بنابراین لازم است ساختارها به گونه ای اصلاح شوند که دلال ها توان ورود به چنین سیستمی نداشته باشند. به همین منظور سازمان میادین میوه و تره بار قصد دارد با اصلاح برخی ساختارها دست دلالان را از میادین میوه و تره بار قطع کند.

شکرچیان در خصوص نحوه مقابله با دلالان در میادین میوه و تره بار عنوان کرد: در گذشته غرفه های میادین میوه و تره بار 6ماهه اجاره داده می شد که همین امر سبب شده بود غرفه داران به خاطر مدت زمان کمی که در اختیار دارند سراغ تامین کنندگان و دلالان بروند. از این پس با یک ساله شدن قرارداد ها غرفه داران موظف هستند به صورت مستقیم با باغداران و کشاورزان قرارداد امضا کنند و به این ترتیب غرفه داران مجبور هستند محصولات خود را مستقیم از تولید کننده خریداری کنند که این امر باعث می شود از این پس دلالان از این چرخه حذف شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز