امیرعبداللهیان:

برای ارسال دارو و تیم پزشکی به فلسطین آماده ایم

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۲۱:۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۹۰۵۲۳
برای ارسال دارو و تیم پزشکی به فلسطین آماده ایم
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ارسال دارو و تیم پزشکی جهت مداوای فوری مجروحان حوادث تلخ اخیر مسجدالاقصی آمادگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «حسین امیرعبداللهیان» با اشاره به حوادث اخیر در مسجدالاقصی این مطلب را در دیدار «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران بیان کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل ضمن اشاره به ارتباط دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حدود 800 سازمان بین المللی مردم نهاد (NGO)، به تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و ضرورت حفظ حرمت مسجدالاقصی پرداخت.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت ابتکار عمل جدی کشورهای اسلامی به نحوی که مانع از اقدامات جسارت آمیز رژیم صهیونیستی شود، تأکید کرد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اظهار نگرانی از شهادت چهار تن و مجروح شدن بیش از 400 نمازگزار فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در مکان مقدس مسجدالاقصی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده اعزام تیم مجرب پزشکی جهت مداوای مصدومان این حادثه است.

**فلسطینیان به‌دنبال حملات اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ محکمی به تل‌آویو می‌دهند

«خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران در این دیدار،‌ اقدام اخیر رژیم صهیونیستی را بهانه ای برای اشغال مجدد مسجدالاقصی خواند و گفت: پس از آنکه این محدودیت ها ایجاد شد، تعداد نمازگزارانی که داخل مسجد به چند صد نفر می رسیدند، اکنون در دروازه های مسجدالاقصی به هزاران نفر رسیده است.

وی افزود: ساکنان شهر قدس، اشغال مجدد مسجدالاقصی را به شدت محکوم می کنند و با اقدامات امنیتی اسرائیل غاصب به شدت مخالفت دارند.

نماینده جنبش حماس در تهران خاطرنشان کرد: از آغاز دهه 90 میلادی سلطه گران صهیونیستی خواستار کنترل ورود و خروج نمازگزاران به مسجدالاقصی بودند ولی مردم فلسطین مخالف این اقدامات هستند و از پذیرش آن خودداری و پاسخ محکمی به تل آویو خواهند داد.

**دیدار سفیر هلند در تهران با امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان همچنین عصر امروز با «سوزانا سانتال» سفیر هلند در تهران دیدار و درخصوص توسعه روابط پارلمانی با کشور هلند گفت و گو کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش مراودات پارلمانی با مجالس کشورهای جهان و از جمله کشورهای اروپایی استقبال می کند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی و توسعه گسترش روابط فی مابین در سایر عرصه ها ادامه داد: تقویت مراودات مجلس شورای اسلامی و پارلمان هلند می تواند به رفع سوء تفاهمات در این زمینه ها مختلف کمک کند.

وی همچنین بر نقش مناسبات پارلمانی در ایجاد شناخت و درک مواضع متقابل نسبت به رویدادها و تحولات منطقه ای و جهانی تأکید کرد.

**تاکید بر گسترش روابط ایران و هلند در تمام حوزه ها

«سوزانا سانتال» سفیر هلند در تهران نیز در این دیدار روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی فی مابین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «تلاش می کند مراودات بین دو کشور موفقیت آمیز باشد و به توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی دو کشور کمک کند».

سانتال در ادامه اظهار داشت: «امید است با گفت وگو و تعامل بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها در سایر عرصه ها فراهم شود».

به گزارش خانه ملت، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در این دیدار همچنین در رابطه با حوادث اخیر فلسطین و کشتار مردم فلسطین در مکان مقدس مسجدالاقصی و نقض حقوق بشر از سوی تل آویو نکاتی را یادآور شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز