عضو فراکسیون زنان مجلس خبر داد؛

لایحه حمایت از کودکان در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود/ جلسه غیرعلنی مجلس با حضور مسئولان بهزیستی و وزارت کار

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۳:۵۰:۳۳
کد خبر: ۵۹۲۹۴۳
لایحه حمایت از کودکان در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود/ جلسه غیرعلنی مجلس با حضور مسئولان بهزیستی و وزارت کار
«سیده فاطمه ذوالقدر» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی لایحه حمایت از کودکان در مجلس خبر داد.

«سیده فاطمه ذوالقدر» در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از بررسی لایحه حمایت از کودکان در عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گفته وی با تصویب این لایحه، مجرمان نمی توانند به سادگی از کنار جرم خود بگذرند و پس از محکومیتی چند ساله، دوباره روند خود را از سر گیرند.

ذوالقدر ادامه داد: این لایحه در کمیته زن و خانواده کمیسیون فرهنگی بررسی خواهد شد، گرچه پیش از این خیلی از بخش های این لایحه در کمیسیون قضایی بررسی شده بود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: با بررسی لایحه حمایت از کودکان در کمیسیون فرهنگی پس از اتمام رای گیری برای کابینه دوازدهم این موضوع نیز در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی به دنبال جمع آوری حداقل  50 امضا برای تصویب این لایحه هستیم.

او افزود: پس از ماجرای آتنا و اهمیت موضوع، فراکسیون زنان درخواست جلسه غیر علنی در مجلس با حضور مسئولان بهزیستی، وزرات کار و ... را داد تا آن ها در مورد آمار این فجایع گزارش دهند.

ذوالقدر همچنین با اشاره به رفتارهای غلط برخی رسانه ها در مواجهه با این فجایع و مقایسه آن با جوامع غربی گفت: قطعا باید آموزش هایی از طریق خانواده برای کودکان صورت بگیرد، در کنار آن قوانینی بازدارنده برای کاهش این آمار باید وضع شود. اما بین ارزش های جوامع اسلامی و جوامع غربی تفاوت زیادی وجود دارد بنابراین نمی توان این دو جوامع را با هم مقایسه کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خانواده و ارزش های دینی باعث می شود تا انتظارات از جامعه اسلامی در شرق بیشتر باشد. ما به این مقایسه های غلط عادت کرده ایم و بیشتر این مقایسه ها بین نکات منفی غرب صورت می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز