نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

هدف آمریکا از وضع تحریم جدید ضربه به اقتصاد ایران است/ اختلافات داخلی مشکلات اقتصادی را مضاعف می‌‌کند

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۸:۴۵:۲۶
کد خبر: ۵۹۳۶۸۵
هدف آمریکا از وضع تحریم جدید ضربه به اقتصاد ایران است/ اختلافات داخلی مشکلات اقتصادی را مضاعف می‌‌کند
واقعیت این است که آمریکا قصد دارد با تحریم‌های جدید راه بیرون رفتن اقتصاد ایران از روزهای دشوار را مسدود کند و این موضوع تازه‌ای نیست.

«حسین سلاح‌ورزی» نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا با اشاره به اینکه هر تحریم کوچک و بزرگ برای اقتصاد شکننده ایران آسیب‌ساز است، گفت: تحریم ­هایی که به تازگی توسط ایالات متحده آمریکا تصویب شده  است، مورد جدیدی نیست بلکه همان تحریم‌های گذشته بوده که با شکلی جدید قرار است به قانون تبدیل شود.

سلاح‌ورزی بانک‌های غربی در حال حاضر به خودی خود در یک شرایط محافظه‌کارانه­ و محتاطانه در انجام مراودات با ایران به سر می­‌برند، عنوان کرد: هر چند این تحریم ها اثر چندانی در شرایط کنونی ندارد اما ممکن است موجب تشدید فضای محافظه ­کارانه علیه ایران شود. قاعدتا وجود فضای تهدید و تحریم باعث می­ شود روابط تجاری ما تحت تاثیر قرار بگیرد.

او با بیان اینکه روش‌های غیرمنطقی و هیجانی و از سر احساس آسیب‌ها را بیشتر می‌کند، گفت: برخلاف اوایل دهه 1390 که اعضای بانفوذ اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر با آمریکایی‌ها متحد شدند اما این بار آنها حاضر نیستند با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا متحد شوند. بدون تردید تحریم‌های جدید علیه ایران هرگز گستردگی تحریم‌های قبلی را ندارد و در عمل کم اثرتر خواهد بود.

سلاح­‌ورزی با اشاره به اینکه واقعیت این است که آمریکا قصد دارد با این تحریم‌ها راه بیرون رفتن اقتصاد ایران از روزهای دشوار را مسدود کند، گفت: این موضوع تازه‌ای نیست اما اغراق درباره تحریم‌های تازه معنایش افراط درباره آن‌هاست و واکنشی درست برعکس تفریط در تحریم‌های قبلی است.

به اعتقاد سلاح‌ورزی این روزها داستان تلخ رفتن ایران به زیر یک چتر با روسیه و کره شمالی و تصمیم برای تحریم این سه کشور از سوی دو مجلس کنگره و سنای آمریکا به موضوعی داغ در میان گروه‌ها و افراد سیاسی به‌ویژه میان دولت و مخالفان دولت از یک سو و میان طیف‌های معتدل هر دو جناح تبدیل‌شده است اما در شرایط کنونی افراد و احزاب و گروه‌های سیاسی باید با ایستادگی این تحریم‌ها را از مجاری حقوقی بین‌المللی از کار بیندازند و از دست زدن به اعمالی که نهاد دولت را بی اثر کند، دوری کنند.

او معتقد است: گاهی اوقات مصلحت عمومی ایجاب کند برای دوره‌ای همه ابعاد یک رویداد انتشار نیابد و با یک رخداد بزرگ دیگر منطقی برخورد شود تا به هدف بزرگ‌تری برسیم. حتی در این صورت نیز یادمان باشد تکرار این رویه و سپس آشکار شدن واقعیت تمام‌عیار درباره آن رویدادها به سلب اعتماد عمومی منجر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز