کارشناسان با اشاره به افول محبوبیت دونالد ترامپ تاکید دارند؛

سودای احیای پرستیژ آمریکا/ عملکرد ترامپ فاجعه است

۱۳۹۶/۰۵/۱۳ - ۰۶:۲۷:۱۹
کد خبر: ۵۹۵۳۲۲
سودای احیای پرستیژ آمریکا/ عملکرد ترامپ فاجعه است
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در حالی تلاش دارد، قدرت آمریکا را به سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ بازگرداند و خواهان قدرت‌نمایی در ابعاد سیاست جهانی است که عملکردش نشان می‌دهد او توانایی لازم برای کسب این موقعیت را ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، به رغم آنکه «دونالد ترامپ» برنامه احیای پرستیژ آمریکا در جهان را در سر داشت اما اقدامات غیراصولی او در دوران مدیریتش بر کاخ سفید موجب شده که نه تنها سیاست­هایش تقویت چهره آمریکا در نظام بین‌­الملل را به دنبال نداشته باشد بلکه حجم انتقادات نسبت به تصمیمات او افزایش روزافزونی پیدا کند.

این روزها پرستیژ آمریکا در جهان به دلیل عملکرد نامطلوب ترامپ ارتقا نیافته و سیاست­های هیجان ­زده او در داخل و خارج موجب شده که میزان محبوبیت او کاهش جدی پیدا کند. به طوری که آخرین نظرسنجی نشان می ­دهد میزان مقبولیت رییس جمهوری آمریکا در بین مردم به ۳۹ درصد سقوط کرده است. بر این اساس بیش از ۶۱ درصد مردم آمریکا اقدامات «دونالد ترامپ» رییس جمهوری را تایید نمی­ کنند. اقداماتی که بسیاری آن را موجب تضعیف چهره آمریکا در نظام بین ­الملل می­ دانند، موضوعی که کارشناسان نیز بر آن تاکید دارند. به طوری که «علی بیگدلی» تحلیلگر مسائل آمریکا معتقد است آمریکا ظرف سال­های گذشته برتری خود را از دست داده است به همین دلیل ترامپ شعار افزایش پرستیژ آمریکا را مطرح کرد.

بیگدلی می­ گوید: ترامپ تلاش دارد، قدرت آمریکا را به سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ بازگرداند و خواهان قدرت‌نمایی در ابعاد سیاست جهانی است. اما شرایط کنونی جهان دیگر به گونه ­ای نیست که آمریکا بتواند همانند دهه 70 عمل کند و سودای احیای پرستیژ خود را داشته باشد.

بیگدلی تاکید دارد: عملکرد ترامپ در این مدت نشان می ­دهد که او توانایی لازم برای کسب این موقعیت را ندارد.

به اعتقاد بیگدلی در شرایطی ترامپ می­ تواند اهداف خود در این حوزه عملیاتی کند که روش ­های خود در اداره امور کاخ سفید تغییر دهد. ترامپ استانداردهای بین المللی در سیاست های داخلی و خارجی را رعایت نمی­ کند و همین موضوع آشفتگی بسیاری را در اداره آمریکا ایجاد کرده است.

بیگدلی معتقد است، آمریکایی­ ها باید ابزارها و شیوه­ های خود را تغییر دهند؛ چرا که رویکرد بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر با آمریکا هماهنگ نیست. به عنوان مثال امضای تحریم های چند جانبه ایران، روسیه و کره شمالی موجب شده که بسیاری از کشورها نسبت به رویکرد آمریکا انتقاداتی را وارد کنند بنابراین این کشور نیازمند تغییر روش است.

او می گوید: خروج آمریکا از کنفرانس پاریس باعث شده که این کشور از اتحادیه اروپا فاصله بگیرد و در صورتی که رفتارهای این چنینی ترامپ ادامه داشته باشد، این کشور بیشتر دچار انزوای سیاسی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز