وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در نشست فراکسیون امید مجلس مطرح کرد؛

پرداخت پول گندم کشاورزان تا پایان نیمه اول فصل پاییز

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۵:۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۹۹۱۰۹
پرداخت پول گندم کشاورزان تا پایان نیمه اول فصل پاییز
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در کابینه دوازدهم گفت: پول گندم کشاورزان تا پایان نیمه اول فصل پاییز امسال پرداخت و تلاش می شود مطالبات کشاورزان هر چه زودتر تسویه شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، محمود حجتی عصر امروز در نشست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه های خود برای توسعه بخش کشاورزی در 4 سال آینده گفت: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی یکی از اولویت های اصلی جهاد کشاورزی در 4 سال آینده است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در کابینه دوازدهم ادامه داد: در 4 سال دولت یازدهم به بحث ارتقاء سیستم های آبیاری در کشور توجه شد و موضوع استفاده بهینه از آب و همچنین به کارگیری تکنولوژی های نو در بخش کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجتی تصریح کرد: تعادل بخشی در استفاده از سفره های آبی زیرزمینی را پذیرفته ایم و احساس می شود با همکاری و تعامل سازنده می توان در این رابطه کار کرد.

وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه های تولیدات محصولات کشاورزی گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم در بخش کشاورزی مورد توجه قرار داشت و تلاش شد به استان ها و مناطق مختلف کشور در زمینه حمایت از بخش کشاورزی توجه شود.

حجتی با اشاره به لزوم توجه به ارائه یارانه صادراتی به صادرکنندگان محصولات کشاورزی افزود: باید با یک رویکرد علمی بهره وری را ارتقاء داد و در این راستا استفاده از سیستم نوین آبیاری و کشت نشاء مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته راندمان آبی از حدود 37 درصد به 44 درصد ارتقاء یافته است و با استفاده از بذر اصلاح شده و به کارگیری سیستم های مکانیزه کشاورزی و یافته های علمی توانستیم در زمینه افزایش محصولات کشاورزی کارهای مفیدی انجام بدهیم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای کابینه دوازدهم افزود: پول گندم کشاورزان تا نیمه اول فصل پاییز سال جاری پرداخت و البته سعی می شود که مطالبات کشاورزان هر چه زودتر تسویه شود.

لازم به ذکر است در این نشست جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی دغدغه ها و خواسته های خود را در بخش کشاورزی بیان کردند.

گفتنی است محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در این جلسه اظهار داشت: در 4 سال آینده باید به جوان گرایی و استفاده از ظرفیت بانوان، اقوام و اهل سنت در وزارت جهاد کشاورزی توجه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز