سلطانی‌فر در کمیسیون عمران مجلس:

۴ هزار پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش داریم/ مناطق محروم از امکانات ورزشی بیشتری منتفع می‌شوند

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۲۰:۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۰۰۱۸۶
۴ هزار پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش داریم/ مناطق محروم از امکانات ورزشی بیشتری منتفع می‌شوند
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد، گفت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و خصوصی‌سازی یکی از اولویت‌های مهم وزارت ورزش و جوانان در دولت دوازدهم خواهد بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، کمیسیون عمران مجلس امروز (دوشنبه، 23 مرداد ماه) میزبان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای بررسی برنامه‌های وی بود.

مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از اینکه نرخ تورم یا رشد صنعت برای جوانان مهم باشد موفقیت‌های ورزشی اهمیت دارد، گفت: ورزش تأثیرات جدی در ارتقاء غرور ملی و وحدت دارد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه متأسفانه در حال حاضر در میادین مهم ورزشی با مسائل فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنیم، افزود: به لحاظ قانون معاونت فرهنگی وزارت ورزش وظایفی در حوزه فرهنگی داشته اما مسئولیت و ابزار مستقیم در این رابطه ندارد و از این جهت باید با هم افزایی پیگیر موضوعات باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما در ستاد سازماندهی جوانان مسئولیت قانونی در قبال جوانان داریم، افزود: در حوزه جوانان اقدامات خوبی انجام شده و به طور حتم در 4 سال پیش رو نیز انجام خواهد شد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه 4 هزار پروژه نیمه تمام در کشور در حوزه ورزش داریم که نیازمند 10 هزار میلیارد تومان اعتبار هستند، گفت: مشارکت بخش خصوصی و واگذاری پروژه‌ها به این بخش اولویت وزارت ورزش است تا به این ترتیب بسیاری از پروژه‌ها تکمیل شود.

وی با اشاره به سوال یکی از نمایندگان در خصوص نبود توازن و امکانات ورزشی در مناطق عشایری، روستایی و مرزی گفت: به طور حتم در دولت دوازدهم با استفاده از منابع به برخی از بی‌عدالتی ها پایان می دهیم و مناطق محروم را بیشتر منتفع می‌کنیم.

سلطانی‌فر با یادآوری انتقاد یکی از نمایندگان در خصوص کیفیت پایین پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش تصریح کرد: این موضوع را قبول داریم؛ امیدواریم بتوانیم با نظارت دقیق‌تر این مشکل را برطرف کنیم.

در ادامه این نشست محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کیفیت برخی از فضاهای ورزشی در کشور بسیار نازل است، گفت: باید وزارت ورزش در تعامل با کمیسیون عمران مجلس به موضوع کیفیت ساخت و ساز فضاهای ورزشی توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم اندک روستاها از امکانات ورزشی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا جوانان در مناطق محروم بتوانند از حداقل‌های امکانات ورزشی استفاده کنند.

علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه این نشست با بیان اینکه در بسیاری از استان‌های کشور جمعیت روستایی بیش از جمعیت شهری است، گفت: باید تخصیص امکانات عادلانه باشد زیرا بسیاری از قهرمانان از مناطق محروم موفقیت کسب می‌کنند.

در ادامه این نشست صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از قهرمانان گفت: باید با ایجاد بانک اطلاعاتی شرایطی را برای استخدام این قهرمانان فراهم کنیم.

قلی الله‌قلی زاده نایب رئیس کمیسیون عمران با تأکید بر ضرورت استفاده از استعدادهای بسیار مردمی که در مناطق محروم ساکن هستند، گفت: امید است با ساخت اماکن ورزشی مرکزی در برخی از روستاها نیروهای توانمند تربیت شده تا برای کشور افتخارآفرینی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز