عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

نگاه دولت به منابع داخلی باشد/ صادرات نفت حاصل برجام است

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۷:۳۲:۴۱
کد خبر: ۶۰۸۳۶۶
نگاه دولت به منابع داخلی باشد/ صادرات نفت حاصل برجام است
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم باید با تکیه بر منابع داخلی و پیروی از راهنمایی های رهبری معظم انقلاب، به جلو پیش برود و نجات کشور را در دست بیگانگان نبینیم بلکه نگاهمان به درون و استفاده از فرصت های داخلی کشور باشد که همان تعریف اقتصاد مقاومتی است.

«احمد علیرضا‌بیگی۰» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بنرنا  با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه دولت باید ویژگی هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در امورات خود دخیل کند، تاکید کرد: دولت دوازدهم باید 12 ویژگی که مقام معظم رهبری فرمود را چراغ راه اقدامات خود قرار دهد و بر توانایی ملی تکیه کند و نجات کشور را در اقتصاد درون زای ملی ببیند و از فرصت های بین المللی برای گشایش های لازم استفاده کند و راه را برای شکوفایی کشور فراهم سازد.

بیگی برجام را برای خروج از تنگناهای اقتصادی موثر دانست و تصریح کرد: برجام را به دلیل رفع تنگناهای اقتصادی پذیرفتیم اما بر مبنای گزارشی که امروز از طریق کمیسیون امنیت ملی و نظارت بر برجام در مجلس قرائت شد نشان می دهد که موارد نقض عهد فراوانی از سوی آمریکا صورت گرفته و می گیرد ولی همین اندازه مختصری که بدست آمده می تواند در دستمایه جهش اقتصادی برای کشور موثر باشد.

او افزود: تاثیر برجام در اقتصاد موکول به این است که نجات کشور را در دست بیگانگان نبینیم بلکه نگاهمان به درون و استفاده از فرصت های داخلی کشور باشد که همان تعریف اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید از اشرافی گری فاصله بگیرد، افزود: آن چیزی که اتفاق افتاده و تلاشی که قرارگاه اقتصاد مقاومتی انجام داده کمتر نتیجه خروجی قابل قبولی از تدابیر مربوط به اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف دیده شده و انتظار این است که دولت با پرهیز از اشراف گری و نگاه طبقاتی، به مردم رو بیاورد و مرز بندی های طبقاتی و تشریفاتی با مردم را به حداقل برساند.

او با بیان اینکه دولت باید تلاش کند که راه برای ورود مردم به عرصه های اقتصادی باز کند، اضافه کرد: اینکه خود ولت مردان دارای انگیزه ها، علایق و منافع اقتصادی باشند و این موضوع در تصمیمات و سیاست گذاری آنها تاثیر بگذارد آفت و سم مهلک برای اعتماد مردم است.

علیرضا‌بیگی افزود: این واقعیت تلخ و تکان دهنده ای است که مردم فکر کنند با دولتمردان دارای تضاد منافع هستند یعنی مردم حس کنند دولتمردان تلاش دارند این نانی که در درست مردم هست را بگیرند و آنها رقیب مردم در حوزه اقتصاد هستند، به طور واضح در طرح سوال از آقای نعمت زاده در دولت یازدهم دخالت ها و مشارکت هایی که ایشان در حوزه پتروشیمی داشتند که آنقدر زیاد بود که دیگر وزرا هم از بیان آن ابایی نداشتند و به راحتی درباره آن اظهار نظر کردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دوازدهم باید به مردم اعتماد کند، گفت: سرمایه دولت اعتماد مردم است که باید آن را حفظ کند و برای فرصت آفرینی در حوزه اقتصاد و اشتغال تلاش کند تا مردم و بویژه نسل جوان و تلحیلکرده ما که در تنگناهای اقتصادی قرار گرفته اند و آزار می بینند را به آرامش برساند، دولت باید به خوی اشرافی گری که در برخی از دولتمردان دیده می شود و خودشان را داری ژن برتر و قابلیت برتر نسبت به مردم می دانند پایان دهد که به هیچ عنوان از جانب مردم قابل پذیریش نیست، مسئولان باید برای مردم بسوزند و این دل سوزی باید خودش را در کارها و رفتار دولتمردان نشان دهد.

او تصریح کرد: رهبر انقلاب توصیه های زیبایی به دولت درباره رعایت معنویت داشتند، ضمن اینکه این دولت باید دارای اخلاق و کارکردهای انقلابی بوده و رفتار انقلابی را کسرشان نداند و در ارتباطات بین المللی حضور پیدا کند و بدانند که یک انقلاب پشت دولت جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضا‌بیگی با اشاره به گشایش های برجام در امنیت اقتصادی گفت: آن چیزی که در گشایش های اقتصادی بیشتر به چشم می آید صادرات نفت است و اینکه بتوانیم پول نهایی حاصل از صادرات نفت را وارد کشور کنیم، در حوزه بیمه و حمل و نقل نیز گشایش های خوبی اتفاق افتاده اما در باره معاملات بین المللی و عملیات بانکی با بانک های جهان افراد و شرکت ها در معاملات بین المللی، جابجایی پول و عملیات بانکی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که آمریکا مسبب تحریم های بانکی اس، تصریح کرد: ما با بانک های سطح پایین دنیا کار می کنیم، نرم افزاری که بانک های کوچک دارند همان نرم افزاری است که در بانک های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، چطور می شود می توانیم با آنها کار کنیم ولی با بانک های بزرگ نمی توانیم.

او  در پایان افزود: نمی توانیم با دلار مبادلات تجاری خود را پیش ببریم ضمن اینکه سرمایه گذاری خارجی نه تنها خارجی بلکه هم وطنان ما که در آمریکا یا در جاهای دیگر زندگی می کنند و علاقه مند به سرمایه گذاری در وطن خودشان هستند به واسطه رعب و وحشت و فضایی که ترامپ در جهان ایجاد کرده احساس نمی کنند که بتوانند منافعی در ایران کسب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز