عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

جلسه هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت برگزار شد

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۲۰:۳۳:۵۲
کد خبر: ۶۲۸۰۱۵
جلسه هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت برگزار شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ درخواست سفر از دستگاه‌های مختلف دولت در جلسات هفتگی هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت بررسی می‌شود که به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد درخواست‌ها مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش به ارائه توضیحاتی درخصوص جلسه روز گذشته هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت با حضور واعظی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور پرداخت.

وی گفت: برابر قانون نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت، نماینده رئیس‌جمهور علاوه بر دو نماینده ناظر با انتخاب مجلس و نمایندگان دو وزارتخانه امور خارجه و اطلاعات، عضو رسمی این هیات هستند که آقای بانک در دولت یازدهم این سمت را از طرف رئیس‌جمهور عهده‌دار بود.

وی افزود: در دولت دوازدهم آقای واعظی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در این جلسات حضور پیدا می‌کند. جلساتی که به صورت هفتگی برگزار شده و معمولا در آن حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ درخواست سفر از دستگاه‌های مختلف دولت بررسی می‌شود و به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درصد درخواست‌ها مورد موافقت اعضا قرار نمی‌گیرد.

نماینده تهران گفت که در این جلسه بهره‌وری حداکثری از سفرهای خارجی برای تحقق اهداف دستگاه‌ها و صرفه‌جویی لازم و جلوگیری از سفرهای غیرضروری و ارزیابی کلی وضعیت سفرهای کارکنان دولت از اهم مسائل مطرح شده در این جلسه بوده است.

رحیمی یادآور شد که او و برومندی ناظر مجلس در هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت با انتخاب نمایندگان و به مدت دو سال هستند. هیاتی پنج نفره که به بررسی سفرهای خارجی کارکنان دولت می‌پردازد. سفرهای خارجی نمایندگان نیز توسط هیات رئیسه مورد نظارت قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز