رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سلیمی:

تأخیر دولت در معرفی وزاری علوم و نیرو خلاف قانون نبود

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۰:۲۱:۱۵
کد خبر: ۶۳۰۴۱۰
تأخیر دولت در معرفی وزاری علوم و نیرو خلاف قانون نبود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ظرف ۳ ماه وزرای نیرو و علوم را معرفی کردند که در اینجا خلافی را مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علیرضا سلیمی» عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در نشست جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر 204 و 206 قانون آئین نامه داخلی مجلس، اظهار کرد: در ماده 204 آمده که رئیس جمهور "ظرف 2 هفته پس از انجام مراسم تحلیف، کتبا اسامی هیات وزیرارن را باید به مجلس تقدیم کند" اما در مورد وزارت علوم بیش از این مقدار مقرر طول کشیده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با استناد به تبصره یک ماده 206 ، بیان کرد: این تبصره مربوط به معرفی یک یا چند وزیراست که با معرفی کل کابینه فرق دارد، در معرفی کل کابینه رئیس جمهور در مورد هر وزیری می‌توانند در 2 ساعت و نیم زمان سخرانی کند ولی اینجا باید یک ساعت سخنرانی کند.

نماینده مردم محلات ادامه داد: موضوع این است که در موارد معرفی یک یا  چند وزیر پس از نطق اولیه رئیس جمهور به مدت یک ساعت، بدون بحث در کلیات برنامه ها و ترکیب هیت وزیران، موضوع سخنرانی باید فقط در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزرا باشد که بنظر من این دو ماده رعایت نشده است.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر مرتبط با ماده 204، گفت: دولت ظرف 2 هفته وزرا را معرفی کرد و 2 وزیر را نیز نتوانستند در آن تاریخ معرفی کنند که علی القاعده باید سرپرست می‌گذاشتند و ظرف 3 ماه معرفی کردند که در اینجا خلافی را مشاهده نمی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر مربوط به ماده 206 قانون آئین نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: آیا منظور شما این است که نطق اولیه رئیس جمهور نباید در مورد کلیات باشد؟ چنین موضوعی نداریم، زیرا قانون می گوید که "پس از نطق اولیه رئیس به مدت یک ساعت بدون بحث در کلیات، برنامه‏ ها و ترکیب هیأت‏ وزیران تنها در مورد برنامه‏ ها و صلاحیت وزیران پیشنهادى به ‏ترتیب فوق‏ الذکر اقدام خواهد شد" باید توجه داشت که در زمان معرفی هیات وزیران به مجلس، ابتدا بحث در کلیات برنامه هیات وزیران می شود.

لاریجانی با بیان اینکه در شرایط فعلی دیگر این بحث را نداریم و فقط موافق و مخالف داریم ولی در زمان معرفی هیات وزیران ابتدا وقت می دهیم به تعدادی از نمایندگان تا به عنوان موافق و مخالف در کلیات سخنرانی کنند و بعد وارد بررسی تک تک وزرا می‌شویم، بیان کرد: امروز نیز وارد بررسی برنامه تک تک وزرا شدیم و اشکالی وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز