عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مخالفت فراکسیون زنان برای حذف واژه طلاق از ریشه‌های سنتی نشات می‌گیرد/ هویت کودکان ایرانی دارای پدر خارجی به سرعت در حال بررسی است

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۵:۰۸:۴۳
کد خبر: ۶۳۳۷۵۱
مخالفت فراکسیون زنان برای حذف واژه طلاق از ریشه‌های سنتی نشات می‌گیرد/ هویت کودکان ایرانی دارای پدر خارجی به سرعت در حال بررسی است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مخالفت فراکسیون زنان از ریشه‌های سنتی نشات می‌گیرد.

«محمد رضا بادامچی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون موضوع "هویت کودکان دارای پدر خارجی و مادر ایرانی" گفت: نزدیک 1200 کودک مادر ایرانی دارند اما تابعیت ایرانی ندارند، این مسئله در کمیسیون های مجلس در حال بررسی است. نظر مجلس این است که برای این افراد شناسنامه صادر شود. این موضوع به شدت مورد بررسی است اما رسیدگی به این آن زمان بر خواهد بود. احتمالا به زودی کمیسیون ها نظر خود را ارائه می دهند زیرا یکی از معضلات جامعه این است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد زمان تحصیل و استخدام خصوصا در نواحی مرزی دچار مشکل می شوند. مجلس مصمم است این موضوع را به نفع  کودکان حل کند. متاسفانه این موضوع در مجلس نهم مورد توجه قرار نگرفت اما در مجلس دهم، نظر اکثریت نمایندگان این است که با فوریت این موضوع حل و فصل شود.

بادامچی درباره "حذف واژه  طلاق از شناسنامه زنان مطلقه" گفت: یک قانون قدیمی وجود دارد که نام همسر اول از طریق دادگستری حذف بشود. اما طرح این مسئله در دوره جدید براساس فرهنگ جامعه و نگرش کل جامعه باید باشد و موضوع خواست جوانان است.

بادامچی در خصوص مخالفت زنان مجلس با این موضوع  گفت: ما یک جامعه سنتی هستیم. این  گونه مسائل در محافل سنتی مورد توجه است و باید براساس خواست جوانان این موضوع را مورد توجه قرار بدهیم. لذا پذیرش موارد جدید برای جامعه سنتی سخت است. قطعا باید خواست جوانان در زندگی مدرن مورد توجه قرار بگیرد نه مسائل سنتی.

او در خاتمه با پاسخ به این سوال "مخالفت فراکسیون زنان از ریشه های سنتی نشات می گیرد" گفت: قطعا اینگونه است اما نگرش جامعه هم باید در نظر گرفته شود. ما باید به جامعه سنتی خود احترام بگذاریم. اینگونه مسائل باید آرام آرام مورد بررسی قرار بگیرد تا کسی رنجیده خاطر نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز