در سند چشم انداز ۲۰۴۰ اوپک اعلام شد؛

سیر صعودی تقاضای نفت تا سال ۲۰۴۰/ کاهش نرخ تقاضا به دلیل انرژی های جایگزین

۱۳۹۶/۰۸/۱۹ - ۱۲:۵۴:۳۳
کد خبر: ۶۳۴۸۶۳
سیر صعودی تقاضای نفت تا سال ۲۰۴۰/ کاهش نرخ تقاضا به دلیل انرژی های جایگزین
اوپک سند چشم انداز 2040 بازارهای جهانی نفت را منتشر کرد. بر اساس این سند رشد تولید نفت اوپک در سال 2040 به بیش از چهل و یک میلیون بشکه خواهد رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، اوپک در این سند پیش‌بینی کرده است  که تقاضای نفت در سال ٢٠٤٠ به بیش از ١١١ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. بر اساس این سند رشد تقاضا در دو کشور چین و هند عامل اصلی افزایش تولید در جهان ارزیابی شده است. با این حال، نرخ رشد تقاضا از حدود یک‌ و نیم میلیون بشکه در روز در سال ٢٠١٧ به ٨١٠ هزار بشکه در روز در سال ٢٠٢٢ و ٣٠٠ هزار بشکه در روز در سال ٢٠٤٠ کاهش خواهد یافت. این گزارش نشان می‌دهد که افزایش بهره‌وری و رشد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بر تقاضای سوخت‌های فسیلی اثر خواهد گذاشت.

 شیل بر مدار صعود

 در سند چشم‌انداز ٢٠٤٠ اوپک همچنین افزایش تولید نفت شیل در آمریکا طی روندی پرشتاب پیش بینی شده است. بر اساس این سند در سال ٢٠٢١، تولید نفت شیل در امریکای شمالی، ٧ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز خواهد بود که ٥٦ درصد بالاتر از پیش‌بینی‌های سال گذشته است.  در این سند همچنین آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت شیل باقی خواهد ماند. اوپک پیش بینی کرده است که در کنار کانادا، آرژانتین و روسیه، شیل‌اویل‌ها تولید خواهند شد. تولید نفت شیل در آمریکای شمالی در سال ٢٠١٧، حدود ٥ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز بوده است.

افزایش سهم اوپک از بازار نفت

گزارش اوپک نشان می‌دهد که تولید اوپک در سال ٢٠٤٠ به روزانه ٤١ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه افزایش خواهد رسید  این بدان معنی  است که سهم اوپک در بازار جهانی نفت از ٣٤ درصد سال ٢٠١٦ به ٣٧ درصد در سال ٢٠٤٠ افزایش خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز