یک فعال سیاسی اصولگرا:

حزب موتلفه حذف و ممکن است پایداری‌ها، تجزیه شوند/ در مجلس آینده شاهد پیوندهای خاص، میان افراد خاص خواهیم بود

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۰۸:۵۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۰۷۳۰
حزب موتلفه حذف و ممکن است پایداری‌ها، تجزیه شوند/ در مجلس آینده شاهد پیوندهای خاص، میان افراد خاص خواهیم بود
یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: در مجلس آینده شاهد پیوندهای خاص میان افراد خواهیم بود.

«ابراهیم فیاض»، جامعه‌شناس اصولگرا، درباره جریان دولت‌ بهاری‌ها در مجلس یازدهم و منازعات احتمالی در این مجلس به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: بخشی از حامیان احمدی‌نژاد قشر جوان بودند که در مقابل آنها جریان اصلاحات قرار داشت، علاوه بر جوانان، روستائیان و قشر پایین اجتماعی نیز از حامیان احمدی‌نژاد بودند. افردای که به احمدی‌نژاد پیوستند به این معنا نبود که بهاری باشند بلکه کسانی بودند که در مقابل اصلاحات قرار داشتند. بیشترین مخالفان احمدی‌نژاد کسانی بودند که در دولت او بودند.

فیاض با بیان اینکه در مجلس آینده شاهد پیوندهای خاص افراد خاص خواهیم بود، اظهار کرد: جبهه‌های عظیمی تشکیل می‌شود که بر انتخابات ریاست جمهوری نیز موثر خواهد بود. ترکیب‌های مختلفی به وجود خواهد آمد که کاملا ساختار قدیمی جبهه پایداری و موتلفه و... از میان خواهند رفت.

او نقش نمایندگان شهرستان‌ها را تشریح و بیان کرد: نمایندگان شهرستانی در این ماجرا بسیار موثر خواهند بود. زیرا نخبه و باسواد و با تجربه کارهای اجرایی هستند. نماینده شهرستان کازرون معاون احمدی‌نژاد در بخش اتمی بوده و دکترای فیزیک دارد و استاد دانشگاه شهید بهشتی است. معلوم است چقدر برد خواهد داشت. عباسی که به دلیل مسئله اتمی شهید زنده است آیا کمتر از قالیباف است؟ هر دو استاد دانشگاه هستند قالیباف در شهرداری سابقه اجرایی دارد اما عباسی در موضوع هسته‌ای فرد پیشرفته‌ای است.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه جبهه‌های جدیدی تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: وقتی گروه‌های جدیدی تجزیه و ترکیب و قشربندی شوند، تقابلات و نزاع‌های خاصی رخ خواهد داد.

او در پایان پیش‌بینی کرد و گفت: حزب موتلفه حذف خواهد شد، ممکن است پایداری‌ها تجزیه شوند. در بین پایداری‌ها یک عده را کنار گذاشتند. رسایی و یامین‌پور از پایداری‌ها حذف شدند و همین نشان می‌دهد جبهه‌های جدیدی شکل خواهد گرفت. اصلاحات هم در بیرون از مجلس حذف می‌شود. از درون مجلس جبهه‌های جدید فکری با دانشگاهی مخلوط می‌شود که روی انتخابات ریاست جمهوری موثر خواهد بود. فضای سیاسی کشور در حال پوست‌اندازی است مخصوصا در جهان پساکرونا این مسئله جدی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز