منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم:

برای جلسات خود اسمی تعیین نکردیم/ هدف از برگزاری کمیته ۷ نفره رسیدن به وفاق و وحدت در تعیین رئیس مجلس است

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۸:۳۶:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۳۷۰۷
برای جلسات خود اسمی تعیین نکردیم/ هدف از برگزاری کمیته ۷ نفره رسیدن به وفاق و وحدت در تعیین رئیس مجلس است
منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم درباره جلسات «هرکی به جز قالیباف» گفت: این جلسات مربوط به بخشی از نیروهای اصول‌گرا است که گعده‌ای تشکیل می‌دهند و در مورد همه کاندیداهای ریاست مجلس که متعلق به جریان اصول‌گرا هستند و می‌خواهند خود را در معرض انتخابات مجلس قرار بدهند، بحث و گفتگو می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «علی خضریان»، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‌به برکت ‎ماه رمضان در ‎جلسه وفاق که با حضور جمعی از منتخبان ‎مجلس یازدهم برگزار شد، با توافق میان آقایان سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی نیکزاد و سیدشمس‌الدین حسینی کمیته‌ای ۷ نفره با سازوکار مشخص جهت کمک به ‎وحدت جریان انقلاب برای ریاست مجلس آینده تشکیل شد.»

برگزاری این جلسه واکنش های زیادی را در پی داشت. محمدصالح مفتاح، مدیر مسئول پایگاه خبری «فردا نیوز» ، نیز درباره این ائتلاف نوشت: «ائتلاف هرکی به‌جز قالیباف! اسم این فرآیند وحدت نیست.»

«الیاس نادران»، منتخب تهران، که ازجمله نزدیکان شهردار اسبق تهران به شمار رفته، به تندی از این کمیته هفت‌ نفره انتقاد کرد و نوشت: «آنها که مقابل شورای مرکزی فراکسیون و سازوکارهای روشن فرآیند وحدت در آن پرچم جدایی بلند می کنند، چگونه خود را منادی وحدت و انقلابی گری می دانند.»

روزنامه اعتماد نیز درباره این کمیته این گونه نوشت: «سیدنظام‌الدین موسوی که این روزها بیشتر از هر زمانی به علی نیکزاد نزدیک شده، کنار محمدمهدی زاهدی و البته نصرالله پژمانفر از جدی‌ترین اعضای این کمیته 7 نفره هستند؛ 3 چهره‌ای که چنانکه از رفتار و کردارشان پیداست، قصد حمایت از قالیباف برای ریاست مجلس را ندارند و با این حساب، موعد رای گیری در کمیته، به او رای نخواهند داد. علی کریمی فیروز‌جایی منتخب بابل، محمود عباس‌زاده مشکینی منتخب مشکین، علی اصغر عنابستانی منتخب سبز‌وار از دیگر اعضای این کمیته هستند. بدین‌ترتیب و با در نظرگیری همه این موارد، به نظر می رسد موضوع ائتلاف جبهه پایداری ها و اعضای حزب موتلفه در مجلس آینده با یاران احمدی نژاد جدی تر از هر زمانی باشد.»

«محمود عباس‌زاده‌ مشکینی»، یکی از اعضای کارگروه نامبرده، در خصوص عملکرد این کارگروه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در مجلس بیش از 200 نفر از منتخبان مردم متعلق به جریان انقلاب، اصولگرا، مردمی، ولایی و جریانی که دل‌شان برای ملت می‌تپد، هستند. به دلیل اینکه هنوز مجلس تشکیل نشده و همه این 200 نفر تهران نیستند، معمولا بخشی از نیروهایی که متعلق به این جریان‌اند و در تهران هستند، جلساتی برگزار می‌کنند و نشست و برخاستی با یکدیگر دارند.

منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم در توضیح عملکرد این جلسات افزود: بنابراین بخشی از همین نیروها جلساتی برگزار کردند که هدف و برنامه از برگزاری جلسات، این است که به وحدت و وفاق جریان اصول‌گرا در بحث انتخاب هیات رئیسه مجلس و به ویژه رئیس مجلس کمک کند. در همین راستا این جلسات در انتخاب هیئت رئیسه قوی، منسجم و رئیس مدیر و مدبر کارآمد برای مجلس کمک و تلاش می‌کند، کسی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود که از رأی حداکثری برخوردار باشد تا با اقتدار، کار خود را شروع کند. همچنین خود آن فرد مظهر و برآمده از جریان وحدت نیروهای اصولگرا و انقلابی در مجلس باشد تا بتواند از ظرفیت این جریان و همه نمایندگان مجلس در راستای منافع ملی و حل مشکلات مردم، استفاده کند.

عباس‌زاده‌ مشکینی ادامه داد: از منتخبانی که بیشتر در تهران هستند برخی وقت می‌گذارند، مسائل را پیگیری  می کنند و با نیروهای دیگر صحبت می کنند، البته برای این جلسات اسمی تعیین نشده است. بیشتر نشست‌های گپ دوستانه است حالا اگر اسم هم بگذاریم بهتر است نام "بخشی از منتخبان متعلق به جریان نیروهای انقلاب و نیروهای اصول‌گرا" را روی آن بگذاریم. 

مدیرکل سیاسی وزرات کشور در دولت نهم و دهم در پاسخ به این پرسش که از جریان نواصولگرا هم در این جلسات شرکت می‌کنند؟ تصریح کرد: واقعیت این است که در فراکسیون اصولگرایان مجلس تنوع فکر درون گفتمانی وجود دارد اما مرز این تنوع فکری به اندازه ای پررنگ نیست که بگوییم، این گروه و آن گروه و از عناوینی مانند نو اصولگرایی و غیره استفاده کنیم. القای این مرزبندی‌های غیر واقعی به نفع جریان وحدت و انسجام تفکر اصولگرایی نیست چرا که همه در این نکته که مشکلات کشور را حل کنیم، اشتراک نظر داریم. در حقیقت همه افرادی که در این جلسات شرکت می‌کنند، از همه جناح‌های داخلی گفتمان اصول‌گرا، هستند.

عباس‌زاده‌ مشکینی در پاسخ به این پرسش که در این جلسات در مورد ریاست کدام یک از مدعیان بحث می‌شود؟ اظهار کرد: در مورد همه کاندیداهای اصولگرا ریاست مجلس در این جلسات بحث و گفتگو می‌شود. البته به این صورت نیست که اعضای جلسات ثابت باشند و تیم ثابتی داشته باشد که کار تشکیلاتی کنند چراکه تصیمیم اصلی در فرکسیون اتخاذ می شود.

منتخب مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: این جلسات مربوط به بخشی از نیروهای اصول‌گرا است که گعده‌ای تشکیل می‌دهند و در مورد همه کاندیداهای ریاست مجلس که متعلق به جریان اصول‌گرا هستند و می‌خواهند خود را در معرض انتخابات مجلس قرار بدهند، بحث و گفتگو می‌کنند. هر گونه القای شکاف در بدنه جریان اصول‌گرایی به نفع این جریان نیست و همگی به دنبال وحدت جریان نیروهای انقلاب اصولگرا و مردمی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز