آمریکا:

به شراکت دفاعی با عربستان پایبندیم

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۰:۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۷۷۶۹
به شراکت دفاعی با عربستان پایبندیم
پنتاگون تاکید کرد، ایالات متحده آمریکا همچنان به شراکت دفاعی بلند مدت با عربستان سعودی پایبند است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در مصاحبه با روزنامه الشرق الأوسط همچنین گفت، شراکت دفاعی آمریکا و عربستان سعودی مشتمل بر بسیاری از زمینه‌ها از جمله همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، تقویت نیروهای امنیت دریایی و هوایی در منطقه است.

وی گفت، نیروهای آمریکایی از توانمندی‌های بالایی در عرصه عملیات‌ها از جمله پدافند هوایی برخوردار هستند و وزارت دفاع اقدامات روتینی را در مدیریت قدرت خود در سراسر جهان انجام می‌دهد و در بحبوحه بحران جهانی کنونی برخی تجهیزات و نیروهای خود را به گردش درآورده است تا آمادگی خود را برای رویارویی با تهدیدهای جدید حفظ نماید.

رابرتسون عنوان داشت: ما همکاری با جامعه بین المللی و نیروهای مسلح سعودی را به منظور تقویت و توسعه توانمندی‌های منطقه‌ای در حوزه پدافند هوایی ادامه می‌دهیم و این تلاشی چندجانبه و طولانی مدت است. زیرا شراکت دفاعی آمریکایی-سعودی بلند مدت است و شامل همکاری در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، امنیت دریایی و پدافند هوایی می‌شود.

روابط پادشاهی سعودی با آمریکا روابطی استراتژیک و محکم به شمار می‌رود این روابط از اوایل قرن ۱۹ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.به همین دلیل اولین سفر خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از پیروزی در انتخابات به عربستان بود.

نظر شما
پرونده ویژه