یک چهره سیاسی اصولگرا:

تعامل مجلس یازدهم و دولت باید براساس قانون باشد

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۸:۳۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۸۱۴۲
تعامل مجلس یازدهم و دولت باید براساس قانون باشد
یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: تعامل مجلس یازدهم با دولت قاعدتا باید براساس مرّ قانون و منطقی باشد.

مهدی چمران، فعال سیاسی اصولگرا، درباره تعامل مجلس یازدهم با دولت پس از تعیین محمدباقر قالیباف به عنوان رییس مجلس از سوی جریانات اصولگرا، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در این باره باید منتظر ماند تا ببینیم این تعامل چگونه خواهد بود. انتظار است که رفتارها مطابق قانون و منطقی باشد. مجلس باید به معنای واقعی قوه مقننه باشد و ریل گذاری کند، قانون وضع کند و بر اجرای قوانین نظارت کند. 

چمران افزود: مجلس باید قانون را رعایت کند. به عبارت دیگر این مجلس باید به طور صمیمانه، با دوستی و برادری با سایر قوا رفتار کند و هم باید براساس قانون، مرّ قانون را رعایت کند و به دلیل صمیمت و برادری، هیچ چیز را از نظرها پنهان نکند. در عین حال باید کنترل و نظارت خود را در ارتباط با سایر دستگاه‌ها داشته باشد، اینها انتظاری است که باید از مجلس یازدهم داشت. در مجموع تعامل باید براساس منطق، عقل و صمیمت همراه باشد و در عین حال چشمان ناظر و تیزبینی داشته باشد که نظارت خود را انجام دهد.

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که نحوه تعامل جریانات مختلف اصولگرا در مجلس، با دولت و سایر قوا چگونه است؟ تاکید کرد: قاعدتا طیف های مختلف جریانات اصولگرا کمرنگ و پررنگ خواهند شد. بعضی از این طیف‌ها ممکن است موافق تعامل نباشند و برخی ممکن است با تعامل موافقت بیشتری داشته باشند. بنابراین نحوه تعامل با دولت در طیف های مختلف متفاوت است اما اگر بخواهند براساس قانون رفتار کنند، مسائل مشخص و روشن است. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز