عضو کمیسیون عمران در مجلس دهم:

میرسلیم کل مجلس را زیر سوال بُرد/ آقایان برای فردی که کاندیدای ریاست جمهوری بود، درخواست تحقیق و تفحص کردند که مدارک متقن نبود/ با میرسلیم هم حزبی هستم اما از حق دفاع می‌کنم

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۰۵:۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۸۶۶۰
میرسلیم کل مجلس را زیر سوال بُرد/ آقایان برای فردی که کاندیدای ریاست جمهوری بود، درخواست تحقیق و تفحص کردند که مدارک متقن نبود/ با میرسلیم هم حزبی هستم اما از حق دفاع می‌کنم
عضو کمیسیون عمران در مجلس دهم درباره اظهارات اخیر میرسلیم گفت: برخی قصد داشتند قبل از کاندیداتوری ریاست جمهوری یک کار سیاسی انجام دهند اما مجموع نمایندگان که در اکثریت بودند به این نتیجه رسیدند مدارکشان متقن و محکم نیست، بنابراین ارائه ندادند.

«محمدرضا ملکشاهی‌راد»، نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم، در واکنش به اظهارات اخیر مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، مبنی بر پرادخت 65 میلیارد تومان به روسای یکی از کمیسیون‌ها بابت پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: فکر می‌کنم میرسلیم بابت مصاحبه‌ای که انجام داده از ملت عذرخواهی کرده است. ضمن آنکه اعضای کمیسیون عمران پاکدست‌تر از این مسائل بودند.

این نماینده مجلس افزود: البته میرسلیم اسم نیاورده و کسی را مستقیم مورد اتهام قرار نداده اما یک حرفی زده که به وسیله آن کل مجلس و کمیسیون‌ها را زیر سوال برده است. آنچه در خصوص کمیسیون عمران می‌دانم این است آقایانی که مدعی تحقیق و تفحص بودند مدارک‌شان متقن نبود. در واقع اینها قصد داشتند قبل از کاندیداتوری ریاست جمهوری یک کار سیاسی انجام دهند اما مجموع نمایندگان که در اکثریت بودند به این نتیجه رسیدند مدارکشان متقن و محکم نیست، بنابراین ارائه ندادند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس دهم ضمن تاکید بر استقلال نمایندگان خاطرنشان کرد: هرکدام از نمایندگان مستقل فکر و مستقل عمل می‌کنند. هیچ نماینده‌ای نماینده‌تر نبوده که کسی نگاه به دهان و دست دیگری کند. نمایندگان آخرتشان را به دنیای دیگری نمی‌فروشند. در نتیجه چنانچه صحبت میرسلیم متوجه کمیسیون عمران است، خطای بزرگی انجام داده است، به دلیل اینکه من آنجا حضور داشتم. درست است که عضو حزب موتلفه اسلامی هستم و میرسلیم هم عضو شورای مرکزی این حزب است اما آنجا که حق و باطل است، محکم از حق دفاع می کنم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم ادامه داد: تا زمانی که در مجلس و عضو کمیسیون عمران بودم، کلمه و موضوعی از جایی نشنیدم و مطلبی دال بر این قضیه ندیدم، حتی کسانی که به دنبال تحقیق و تفحص بودند، می‌توانستند این مسئله را مطرح کنند که این اتفاق افتاده و واقعا پیگیر باشند اما به نظر می‌رسد، هرگز این اتفاق نیفتاده باشد.

ملکشاهی‌راد در پاسخ به اینکه منظور از انتخابات رییس جمهوری، انتخابات سال 96 است؟ تصریح کرد: بله، تحقیق و تفحصی که آورده بودند برای قبل از انتخابات ریاست جمهوری بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه درخواست تحقیق و تفحص را برای چه کسی آورده بودند؟ اظهار کرد: برای کسی آورده بودند که می‌خواست کاندیدای ریاست جمهوری شود.

ملکشاهی‌راد در واکنش به اینکه این فرد خارج از مجلس بوده و یا از نمایندگان مجلس دهم بوده است؟ یادآور شد: اسم شخص نمی‌آورم اما می‌گویم همان شخصی است که می‌خواست کاندیدای ریاست جمهوری شود، آقایان در رابطه با او مسائلی را برای تحقیق و تفحص مطرح کردند که در مجموع نمایندگان مجلس مشاهده کردیم مدارک مستحکمی که نمایندگان را قانع کند، ارائه ندادند و در عین حال متوجه شدیم به دنبال این هستند که کار سیاسی کنند. 3

نظر شما
پرونده ویژه