پارازیت از جام جم در مسیر تحقق شعار سال؛

آیا صداوسیما برای پخش مراسم افتتاح پروژه‌های ملی، پول می‌خواهد؟

۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۱:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۱۰۳۶
آیا صداوسیما برای پخش مراسم افتتاح پروژه‌های ملی، پول می‌خواهد؟
در حالی که در دو ماه گذشته دولت در راستای تحقق جهش تولید و همچنین نمایش تحرک و پویایی اقتصاد کشور، هر هفته یک مراسم افتتاح طرح های بزرگ ملی را با شکل و شمایل متناسب با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کرده است، دیروز صداوسیما برای اولین بار بر خلاف روند دو ماه گذشته، از پخش زنده این مراسم استنکاف و به انعکاس حدود ده دقیقه از مراسم حاوی سخنرانی رئیس‌جمهور بسنده کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مراسم‌ هفتگی افتتاح طرح‌های ملی،‌ دیروز به افتتاح 8 پروژه‌ وزارت نیرو در دو استان آذربایجان غربی و بوشهر اختصاص داشت. این پروژه‌ها با صرف هزینه‌ای بالغ بر 26 هزار و 300 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و در مجموع برای 1687 نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه داشته است.

افتتاح این پروژه‌ها با این حجم سرمایه‌گذاری قابل توجه -که با مشارکت بخش دولتی و خصوصی رقم خورده- از آنجا حائز اهمیت است که اقتصاد کشور در دشوارترین شرایط تحریمی سالهای پس از انقلاب قرار دارد و انعکاس رسانه‌ای حداکثری آن می‌توانست، پیام آشکاری به دشمنان مبنی بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها و کمپین فشار حداکثری بفرستد.

با این حال صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، این فرصت بزرگ برای دفاع از منافع ملی و تضعیف روایت رسانه‌ای دشمنان را به دلایل نامعلوم از دست داد و از پوشش کامل مراسم افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت نیرو خودداری کرد. این در حالی است که در هفته‌های گذشته و به بهانه برخی مشکلات در تامین آب شرب برخی مناطق استان خوزستان، نظام با هجمه رسانه‌ای ضدانقلاب در زمینه‌های مرتبط با وظایف وزارت نیرو نیز مواجه بوده است.

گفته می‌شود صداوسیما به این دلیل از پخش مراسم افتتاح این هفته خودداری کرده که در مراسم هفته گذشته طرح‌های ملی حوزه ارتباطات، بخشی از طرح‌ها مربوط به دو شرکت خصوصی ایرانسل و آسیاتک بوده و صداوسیما مدعی است این دو شرکت باید برای پخش برنامه به این سازمان پول می‌پرداخته‌اند.

این در حالی است که سرمایه‌گذاری این دو شرکت در حوزه خودکفایی خدمات ابری در داخل کشور بوده که یکی از مهمترین نیازهای جامعه فناوری اطلاعات کشور به شمار می‌رود. این پروژه راهبردی کسب‌وکارهای بسیاری را از خدمات خارجی در حوزه خدمات ابری بی‌نیاز کرده و به تبع زمینه آسیب‌پذیری آنها را در مواجهه با تحریم‌های احتمالی در این حوزه را از بین برده است.

گذشته از این، بهانه‌گیری برای عاملیت دو شرکت خصوصی در این پروژه استراتژیک ملی از سوی صداوسیما در حالی اتفاق می‌افتد که این رسانه در برنامه‌های مختلف خود این روزها به انحاء مختلف شرکت‌های خصوصی را تبلیغ می‌کند و تقریبا کمتر برنامه‌ای در کنداکتور آن وجود دارد که کالا یا خدمات خاصی به طور مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ نشده باشد. بخشی از این تبلیغات البته با دریافت وجه انجام می‌شود اما بخش دیگری نیز در برخی برنامه‌ها به بهانه‌های مختلف حتی بدون دریافت وجه انجام می‌شود.

بعنوان مثال مجری یک برنامه طنز، بارها سریال خود در شبکه نمایش خانگی را در آنتن رسانه ملی تبلیغ کرده. در همین برنامه محصولات متعدد بخش خصوصی نیز به بهانه مهمانان برنامه یا موارد دیگر مکررا تبلیغ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز