تخت‌روانچی:

آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حق آغاز هیچ کاری را ندارد

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۰:۵۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۱۷۰۷
آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حق آغاز هیچ کاری را ندارد
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اظهارات همتای آمریکایی خود را نادرست خواند و گفت: آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حق آغاز هیچ کاری را ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مجید تخت روانچی روز شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد معتقد است ایالات متحده از حق استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها تحت حمایت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، برخوردار است.

وی تاکید کرد: این اشتباه است؛ آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ مشارکت ایالات متحده در برجام را متوقف کرد، نمی‌تواند شرکت‌کننده این توافق باشد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ایالات متحده که ناقض قطعنامه است، حق ندارد هیچ کاری را تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، آغاز کند.

کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه در یک نشست خبری مدعی شد هرکسی متن قطعنامه ۲۲۳۱ را بخواند می‌تواند بفهمد که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران دارد.

وی همچنین ادعا کرد پیش نویس قطعنامه خود را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در مهرماه امسال به پایان می‌رسد را در اختیار آلمان، انگلیس و فرانسه گذاشته است و احتمال داد که برای روسیه و استونی هم ارسال کرده باشند.

نظر شما