نظامیان اسپانیایی کشورهای خارجی را ترک می کنند

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۲:۳۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۲۵۵۴
نظامیان اسپانیایی کشورهای خارجی را ترک می کنند
طبق اعلام وزارت دفاع اسپانیا از آغاز گسترش بیماری همه‌گیر کرونا تاکنون، حضور نظامیان این کشور در پایگاه‌های خارجی با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه ال پائیس، براساس اعلام وزارت دفاع اسپانیا از آغاز گسترش بیماری همه‌گیر کرونا تاکنون، اسپانیا حدود ۱۷ درصد استقرار نظامیان خود در خارج از مرزهای این کشور را کاهش داده است؛ به این ترتیب از مجموع ۲ هزار و ۵۲۶ نظامی اسپانیایی، ۴۰۰ سرباز به کشور بازگردانده شده و این رقم به ۲ هزار و ۹۶ نفر کاهش یافته است.

طبق اطلاعات این نهاد نظامی بیشترین کاهش حضور سربازان مربوط به نیروهای مستقر در پایگاه‌های کشور عراق، افغانستان، مالی و سرزمین‌های جنوبی صحرای آفریقا بوده است.

با خروج ۵۰ درصدی نظامیان اسپانیایی از عراق، شمار سربازان در این کشور آسیایی از مجموع ۵۳۲ نفر به ۲۶۵ نفر رسیده است.

براساس بیانیه این وزارتخانه، تعداد کل نیروهای نظامی مستقردر کشورهای افغانستان، مالی و سرزمین های جنوبی صحرای آفریقا به ترتیب ۳۶، ۱۸۴، ۵۰ نفر اعلام شده است.  

وزارت دفاع اسپانیا پیشتر نیز اعلام کرد تا پایان ماه ژوئیه (مرداد) آخرین نیروهای نظامی خود را از پایگاه استراتژیک «گرن کاپیتان» در «بسمایا» عراق واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق بغداد را به کشور بازخواهد گرداند.

وزارت دفاع اسپانیا علت این تصمیم‌گیری را خاتمه یافتن ماموریت مرکز ائتلاف بین المللی به ریاست اسپانیا علیه داعش در بسمایا مبنی بر آموزش و تعلیم ارتش و نیروهای پلیس عراق اعلام کرده است.  

از زمان استقرار نیروهای نظامی اسپانیا در قرارگاه «گرن کاپیتان» در فوریه ۲۰۱۵ (بهمن ۱۳۹۳) تاکنون بیش از ۵۰ هزار نیروی نظامی امنیتی عراق در قالب ۱۷ تیپ ارتش و ۱۰ واحد نیروهای پلیس تحت آموزش نظامیان این کشور اروپایی قرار گرفته اند.

با خروج نظامیان از پایگاه بسمایا، ۸۰ سرباز از نیروی زمینی ارتش اسپانیا در عراق باقی خواهند ماند که در قرارگاه «تاجی» واقع در ۳۰ کیلومتری بغداد مستقر می‌باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز