کرونا «لوفت هانزا» را تهدید می‌کند

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۰۹:۳۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۳۹۷۱
کرونا «لوفت هانزا» را تهدید می‌کند
گسترش ویروس کرونا و لغو سلسله‌وار پروازها، زیان‌های زیادی به بخش‌ حمل‌ونقل هوایی در جهان وارد کرده که در تازه‌ترین مورد، «لوفت هانزا» از تهدید کرونا بر ۲۲ هزار موقعیت شغلی در این شرکت هواپیمایی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری افه، شرکت هواپیمایی «لوفت هانزا» پس از جلسه دیروز (چهارشنبه) با نمایندگان اتحادیه‌های مذاکره‌کننده بر سر برنامه پس‌انداز این کمپانی اعلام کرد، با تداوم شرایط همه‌گیری کرونا، نزدیک به ۲۲ هزار موقعیت شغلی این شرکت در معرض خطر قرار گرفته است.  

«مایکل نیگمان» رئیس منابع انسانی لوفت هانزا گفت: بی‌تردید به حداقل رساندن تعدیل نیروها از مسیر به‌کارگیری تدابیری همچون کاهش ساعت‌های کاری، خواسته اصلی مدیران شرکت است.

براساس این گزارش، تداوم بحران شیوع ویروس کرونا به طور قطع تاثیرمنفی زیادی بر کارکرد و بقای شرکت‌های هواپیمایی جهان داشته و خواهد داشت. در این دوران شیوع این ویروس سبب متوقف شدن کامل حمل‌ونقل هوایی شده و مدیران بیشتر این شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اندک اندک به کمک‌های مالی نیاز پیدا می‌کنند. این شرکت‌ها امیدوارند از دولت‌ها که آنها نیز به نوبه خود به دلیل کاهش درآمدها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، کمک‌های مالی فوری دریافت کنند.

شرایط کنونی خطوط هوایی به قدری پیچیده است که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا پیشتر، از انجام برخی مذاکرات با دولت آلمان برای دریافت یک بسته حمایتی ۹ میلیارد یورویی با هدف جبران خسارت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا خبر داد؛ دولت فدرال آلمان نیز پذیرش این پیشنهاد را مشروط به شراکت ۲۵ درصدی در سهام این شرکت اعلام کرد.

این شرکت هواپیمایی هفته گذشته از توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا در مورد پذیرش کمک ۱۰ میلیارد دلاری (۹ میلیارد یورویی) برای نجات این شرکت از ورشکستگی خبر داد که براساس آن، ناوگان هوایی لوفت هانزا چند مکان فرود ممتاز در فرودگاه‌های مونیخ و فرانکفورت را در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌دهد.

شیوع کرونا در چین و سپس در کشورهای مختلف ضربه شدیدی به شرکت‌های هواپیمایی جهان از جمله غول‌های هواپیمایی وارد کرده به گونه‌ای که مقام‌های این شرکت‌ها برای اتخاذ تدابیری که کمترین آسیب را به آنها وارد کند، در عمل مستاصل شده‌ و چشم‌انداز مبهمی برای آینده صنعت هوایی جهان ترسیم می‌شود.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز، بیش از ۷ میلیون و ۴۵۸ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان افزون بر ۴۱۹ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز