درخواست برادر جورج فلوید از کنگره آمریکا

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۱۰:۳۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۴۰۰۷
درخواست برادر جورج فلوید از کنگره آمریکا
برادر جورج فلوید، سیاهپوستی که به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا کشته شد، از کنگره این کشور خواست علیه بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌نژادی در این کشور اقدام کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای هیل، "فیلنویز فلوید" برادر جورج فلوید روز گذشته (چهارشنبه) در ساختمان کنگره حاضر شد تا از قانونگذاران امریکایی بخواهد علیه تبعیض‌نژادی در این کشور به ویژه تبعیض‌نژادی در بخش اعمال قانون آمریکا اقدام کنند.

برادر فلوید که تلاش می‌کرد جلوی اشک‌هایش را بگیرد، در کمیته قضایی مجلس نمایندگان از اعضای این کمیته خواست اقداماتی را برای پایان دادن به بی‌عدالتی‌ها در سیستم قضایی و نابرابری‌های نژادی در آمریکا انجام دهند.

برادر جورج فلوید در این کمیته گفت: جورج پیش از مرگش درخواست کمک کرده بود اما مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود. لطفا به درخواست من، درخواست خانواده‌ام و خواسته‌های معترضان در سراسر خیابان‌های جهان توجه کنید.

وی افزود: زندگی برادرم مهم بود و اهمیت داشت. زندگی ما نیز مهم است. زندگی سیاهپوستان مهم است. باید در مورد قتل برادرم عدالت اجرا شود.

پیش از این اعضای خانواده «جورج فلوید» از سازمان ملل متحد نیز خواسته بودند تا درباره قتل وی تحقیق کند.

در حالی که بیش از دو هفته از قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا می‌گذرد، اعتراض‌های سراسری آمریکائیان و محکومیت‌های جهانی همچنان ادامه دارد.

بنا به گزارش رسانه‌ها اعتراض‌های آمریکا و اقدامات سرکوبگرانه پلیس در مقابل معترضان تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشته اما هنوز آماری رسمی در این باره منتشر نشده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکنون تنها منبعی بود که در چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) خبر داد که پلیس آمریکا تا آن زمان بیش از ۱۰ هزار نفر را در جریان اعتراض‌های جاری بازداشت کرده است. این خبرگزاری آمریکایی هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد کشته‌ها و زخمی‌های اعتراضات منتشر نکرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز