جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور قالیباف و رئیس کل بانک مرکزی

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۹:۴۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۸۹۹۳
جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور قالیباف و رئیس کل بانک مرکزی
رئیس مجلس گفت: در ارتباط با بحث افزایش ارز در کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای با حضور بنده و رئیس بانک مرکزی امروز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، پس از ارائه گزارش رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: مردم مطمئن باشند که الویت اول مجلس در خصوص مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. با توجه به اهمیت موضوع نظارت نظارتمان را از حوزه اقتصادی شروع می‌کنیم که این نظارت در حوزه اقتصادی ملموس و شفاف بوده و به طور قطع، تعامل لازم و نظارت جدی با وزرای دولت و سازمان‌های مسئول را خواهیم داشت. به طور دقیق گزارش‌های نوبتی به مردم داده می‌شود و در عمل به وضعیت اقشار ضعیف و مستضعف جامعه خواهیم پرداخت. بحث اصلاح ساختار بودجه از موضوعات اساسی است. سال‌هاست که بودجه با این ساختار بسته می‌شود و در نهایت با کسری بودجه مواجهیم و این کسری جبران شده مشکل آفرین بوده و  منجر به این حجم از نقدینگی شده است. اصلاح ساختار بودجه دستور اول مجلس است تا مشکلات اقتصادی ریشه‌ای حل شود. در اولین جلسه‌ای که رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس حضور یافت بحث اصلاح ساختار بودجه مطرح شد و در 2 هفته گذشته، نوبخت برنامه‌‌هایی را برای مجلس فرستاد و جلسات متعددی با بخش‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه، برگزار شد.

او افزود: در خصوص بازار بورس، در کمیسیون اقتصادی تلاش خواهیم کرد تا به این بازار رونق بخشیده شود. باید عمق‌بخشی به بازار بورس مورد توجه قرار گیرد و بین تقاضا و عرضه، عرضه در الویت قرار گیرد تا در راستای عمق‌بخشی بازار پیش برویم. نقدینگی موجود در بازار به سمت تولید برود زیرا منجر به ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و در کنترل تورم، موثر است. با افزایش تولید صادرات هم افزایش یافته و تراز ارزی مثبت می‌شود. مجلس در بحث نظارت بر اجرای قانون رفع موانع تولید و قانون اساسی  کوتاه نخواهد آمد. در ارتباط با بحث افزایش ارز در کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای با حضور بنده و رئیس بانک مرکزی امروز برگزار می شود. کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس اصلاح آیین‌نامه و در زمان معین یعنی در روز یکشنبه این هفته تشکیل شد و تأخیری هم در شکل‌گیری، وجود نداشت. کمیسیون‌ها از یکشنبه کار خود را آغاز و جلسات را هم برگزار کرده‌اند و کمیسیون اقتصادی از یکشنبه 3 جلسه، برگزار کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز