توسط رییس جمهور؛

دستور طرح استراتژیک دولت یازدهم و دوازدهم صادر شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۱:۲۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۰۱۳۷
دستور طرح استراتژیک دولت یازدهم و دوازدهم صادر شد
رییس جمهور گفت: موضوع استراتژیک بودن طرح لوله‌گذاری از بوشهر به جاسک به این علت است که بسیاری از کشور های منطقه برای صادرات نفت خود راه دوم ایجاد کرده بودند تا در یک شرایط روز خطر برای تنگه هرمز نفت خود را از طرق دیگر ارسال کنند یا در دریای عمان یا سرخ یا مدیترانه و تنها کشوری که این وسط مانده بود و اگر روزی تنگه هرمز بسته می شد و صادرات نفت اش به طور کامل متوقف می شد ایران بود اما از ان عبور کردیم

به گزارش گروه سیاسی برنا، «حسن روحانی» رییس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت نفت با اشاره به طرح لوله‌گذاری از بوشهر به جاسک گفت: امروز از 5 شنبه های بسیار خوشحال کننده برای مردم عزیز ایران و برای من بود . از دولت یازدهم به فکر طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام کوره به جاسک بودیم و این از لحاظ امنیت ملی برای ما حایز اهمیت است همیشه دغدغه داشتیم که دولت یازدهم و دوازهم به با پایان برسد و ما نتوانیم این طرح را به پایان برسانیم ما قرار بود

 روحانی در بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت بیان کرد: اولین تبریک به مردم این است که طرح ورق این لوله و خود این لوله توسط شرکت های ایرانی به پایان رسیده است و همه شرکت های خارجی و تحریم کنندگان و صهیونیست امروز شاهدند که نمی توانند مانع پیشرفت ایران در جهش تولید و تولید و فناوری باشند. ما این طرح را با دست کارگران خود توانستیم به ثمر برسانیم.

او گفت: موضوع استراتژیک بودن طرح لوله‌گذاری از بوشهر به جاسک به این علت است که بسیاری از کشور های منطقه برای صادرات نفت خود راه دوم ایجاد کرده بودند تا در یک شرایط روز خطر برای تنگه هرمز نفت خود را از طرق دیگر ارسال کنند یا در دریای عمان یا سرخ یا مدیترانه و تنها کشوری که این وسط مانده بود و اگر روزی تنگه هرمز بسته می شد و صادرات نفت اش به طور کامل متوقف می شد ایران بود اما از ان عبور کردیم

 
رییس جمهور مطرح کرد: زمانیکه طرح را خدمت رهبری مطرح کردم ایشان گفتند این طرح استراتژیک ترین طرح دولت شماست این طرح مهم است از لحاظ اقتصادی و امنیت ملی و امنیت اقتصادی و انرژی، این طرح مشتری های ما را به ما مطمئن می کند. امروز روز اعتماد خریداران ما است در تاریخ انرژی کشور روز مهمی است این طرح را نشان از توامندی محققین ایرانی دارد.

او گفت: سواحل مکران برای مامهم است سواحل مکران جز توصیه های رهبری از روز های اولیه دولت یازدهم بود. این ساحل مهم و ارزشمند است که از این ساحل کمتر استفاده شده است. در اولین سفر در دولت یازدهم به بندر عباس سفری به جاسک داشتم و به مردم جاسک گفتم که جاسک اینده درخشان خواهد داشت و به یک پایگاه مهم صادرات نفت ایران تبدیل می شود.

روحانی بیان کرد: طبق قول وزیر نفت17 طرح مهم را تا پایان سال در پتروشیمی به افتتاح می رسانیم که امروز اولینش بود و تا پایان سال توان تولید پتروشیمی به دو برابر افزایش می یابد و ان را جهش دوم در پتروشیمی نامیم و برنامه ریزی می شود تا جهش سوم شروع شود.

رییس جمهور گفت: در پتروشیمی یک جهش دیگر نیاز داریم و ان جهش پایین دستی است یعنی در کنار تولید بخش های پایین دستی که اشتغال زیاد را می تواند ایجاد شود و در بسیاری از زمینه ها خودکفایی را ایجاد می کند. با این 17 طرح از همه بخش خصوصی دعوت می کنم که برای پایین دستی این طرح ها تلاش کنند تا شاهد یک تحول بزرگ باشیم .
تکمیل می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز