طی نامه ای؛

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ ظریف را داد

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۰۷:۳۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۳۹۸۹
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ ظریف را داد
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد شنبه نامه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را پاسخ داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در نامه بورل آمده است: «من امروز نامه‌ای را از وزیر خارجه ایران دریافت کردم که نگرانی‌های ایران در خصوص مسائل مربوط به اجرای "برنامه جامع اقدام مشترک" توسط فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده را طبق بند ۳۶ به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع می‌داد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرده است: «همان‌طور که قبلاً گفته‌ام ساز و کار حل و فصل اختلاف نیازمند تلاش‌های فشرده و مبتنی بر حسن نیت از سوی همه است. در کسوت هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک از تمامی طرف‌ها برجام انتظار دارم با این روحیه به این روند نگاه کنند.»

بورل در ادامه خاطرنشان کرد: «کمیسیون مشترک که مسئولیت نظارت بر اجرای این توافق ذیل مفاد برجام را بر عهده دارد از سال ۲۰۱۶ برای رایزنی درباره اجرای برجام و رفع مسائل مرتبطی که هر یکی از طرف‌ها مطرح کرده‌اند تشکیل جلسه داده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته است: « با نزدیک شدن به پنجمین سالگرد برجام مایلم از این فرصت استفاده کرده و اهمیت این توافق را یادآور شوم. برجام دستاوردی تاریخی برای نظام منع اشاعه هسته‌ای است و به ثبات منطقه و دنیا کمک می‌کند. من مصمم به ادامه همکاری با طرف‌های برجام و جامعه جهانی برای حفظ این توافق هستم».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز