مارک میلی:

از روسیه انتقام می‌گیریم!

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۱۰:۵۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۷۱۲۷
از روسیه انتقام می‌گیریم!
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به تحقیقات در خصوص ادعای پرداخت پاداش از سوی روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی، تهدید کرد در صورتی که این مسئله تایید شود، بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ژنرال ارشد آمریکایی می‌گوید آژانس‌های اطلاعاتی این کشور در حال کار بر روی گزارش‌های ادعایی درباره تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان هستند و وعده داد در صورتی که این گزارش‌ها تایید شود، این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش روزنامه «گاردین»، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت پنتاگون برای آگاهی از درستی این مسئله که اطلاعات ارتش روسیه برای حمله به نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان پول پرداخت کرده یا خیر، متعهد است.

وی تاکید کرد که قصد دارد از چند و چون این ماجرا اطلاع یابد، اما هنوز تاییدی بر آن یافت نشده است. او همچنین گفت که شاید آمریکا آنطور که باید قاطعانه به این گزارش‌ها از طریق روش‌های غیرنظامی پاسخ نمی‌دهد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا هم که در کنار میلی در حال توضیح در خصوص این گزارش‌ها بود، گفت منبع گزارش‌های اولیه هیچ یک از ۱۷ آژانس اطلاعاتی آمریکایی وابسته به پنتاگون نبوده و تلویحاً گفت که این اطلاعات از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یا یک سازمان غیر نظامی دیگر به رسانه‌ها منتقل شده است.

اسپر گفت گزارش‌ها ابتدا در ماه ژانویه به رویت میلی و «کنت مکنزی» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا رسید و بعد در ماه فوریه وی از آن‌ها آگاه شد. وزیر دفاع آمریکا گفت: آن‌ها گزارش‌های اولیه را در این زمینه دریافت و شروع به بررسی کردند. همانطور که بررسی می‌کردند، هیچ کدام از آن‌ها این تصور را نداشتند که گزارش‌های مذکور معتبر باشند.

میلی هم در ادامه تاکید کرد که تحقیقات در این خصوص به پایان نرسیده است. وی گفت: من و وزیر و دیگران آن‌ها (گزارش‌ها) را جدی گرفته‌ایم. قصد داریم آن‌ها را به دقت بررسی کنیم. اگر بفهمم که واقعیت دارد، اقدام خواهیم کرد.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش ادعا کرده بود که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه به طالبان در گذشته وعده داده بود که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

این در حالی است که گزارش نهادهای جاسوسی آمریکا حاکی از آن است که ادعای کشتن سربازان آمریکایی توسط طالبان به درخواست روسیه فاقد شواهد کافی است.

 

نظر شما
پرونده ویژه