نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد؛

جمع آوری امضا برای طرح دوفوریتی مجلس برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی/ گزینه توقف یک موضوع جدی و روی میز است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۰۵:۴۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۷۲۷۶
جمع آوری امضا برای طرح دوفوریتی مجلس برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی/ گزینه توقف یک موضوع جدی و روی میز است
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با اقدام مجلس برای خروج از ان پی تی گفت:نمایندگان مجلس در خصوص توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی طرحی دو فوریتی را آماده و پیشنهاد خواهند داد.

«عباس مقتدایی خوراسگانی»، نماینده مردم اصفهان و نایب رئیس کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: نمایندگان مجلس در خصوص توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی طرحی دو فوریتی را آماده و پیشنهاد خواهند داد. با توجه به بد عهدی‌های طرف‌های غربی و اینکه قرار بود در صورت خوش قولی آنها و عمل به تعهدات‌شان، ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را انجام دهد، حال که آنها بد عهدی کرده‌اند ایران نیز باید در نوع رفتارهای خود تجدیدنظر کند به همین جهت است که این طرح آماده شده است.

او ادامه داد: امضاهای لازم برای این طرح گرفته شده و در نوبت است تا از سوی هیات رئیسه، مراحل اداری آن انجام شود. پیام ما به همه طرف‌های خارجی این است که مجلس شورای اسلامی در حفظ منافع ملی کشور جدی و به دنبال، تامین منافع مردم است و قرار نیست، فقط اعطا کننده امتیاز باشیم و هیچ امتیازی به نفع کشور نگیریم. 

مقتدایی خوراسگانی گفت: پیام مجلس یازدهم به طرف‌های برجام و آژانس بین المللی انرژی اتمی این است که اگر قرار است، منافع ایران تامین نشود ما منافع خود را به نفع دیگری، تامین خواهیم کرد و گزینه توقف اجرای داوطلبانه یک موضوع جدی و روی میز است. این طرح بیش از آنچه که نیاز بود امضا دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند. 2/5

نظر شما
پرونده ویژه