کاظم جلالی:

امروزه جامعه بین الملل نگران قانون شکنی موسسان است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۸:۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۸۳۴۲
امروزه جامعه بین الملل نگران قانون شکنی موسسان است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه امروزه جامعه بین الملل نگران قانون شکنی موسسان است، گفت: خروج آمریکا از برجام و تلاش در ترغیب جامعه جهانی به قانون شکنی و رعایت تحریم های یکجانبه، پیامدی جز بی ثباتی و تشدید تنش را در پی نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در رشته توئیت هایی با عنوان «قانونمداری بین المللی» نوشت: «موضوع احترام به قوانین بین المللی به عنوان شالوده تعاملات جهانی همواره مورد توجه جامعه جهانی بوده است. در گذشته بنیانگذاران سازمان ملل دغدغه مقابله با قانون گریزی سایر اعضاء را داشتند، اما امروزه جامعه بین الملل نگران قانون شکنی موسسان است.»

وی افزود: «اقدامات ایالات متحده آمریکا در خروج از بسیاری از توافقات بین المللی نظیر برجام (و اخیرا سازمان جهانی بهداشت) و همچنین تلاش واشنگتن در ترغیب جامعه جهانی به قانون شکنی و رعایت تحریم های یکجانبه و ظالمانه این کشور علیه ایران، پیامدی جز بی ثباتی و تشدید تنش را در پی نداشته و نخواهد داشت.»

سفیر کشورمان در مسکو عنوان کرد: «جمهوری اسلامی ایران در دوران گذشته ثابت کرده که به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است. اما به نظر می رسد معیارهای خوبی و بدی دچار بحران شده است. تهران که بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد، اخیرا شاهد تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام بود. موضع گیری منطقی روسیه و چین نسبت به قطعنامه مذکور موید آن است کاملا شرایط حساس کنونی را درک می کنند و این قابل تقدیر است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز