تحلیلگر سیاسی منطقه غرب آسیا:

فصل جدیدی در روابط استراتژیک ایران و سوریه آغاز می‌شود/ ایران دفاع هوایی سوریه را تقویت می‌کند

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۵:۲۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۸۸۸۶
فصل جدیدی در روابط استراتژیک ایران و سوریه آغاز می‌شود/ ایران دفاع هوایی سوریه را تقویت می‌کند
تحلیلگر سیاسی منطقه غرب آسیا مطرح کرد: قانون قیصر یا سزار که علیه سوریه اعمال شده یک تصمیم عجولانه، غیرمنطقی و ظالمانه است و اهمیتی هم برای دو کشور ایران و سوریه نخواهد داشت.

«حسن هانی‌زاده»، تحلیلگر سیاسی منطقه، درباره امضای توافقنامه نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: امضای توافقنامه نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در راستای تقابل با توطئه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت قابل تجزیه و تحلیل است. سفر اخیر سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به دمشق و امضای توافقنامه همکاری نظامی با علی عبدالله ایوب، وزیر دفاع سوریه، فصل جدیدی در روابط استراتژیک ایران و سوریه خواهد گشود. به اعتبار این که سوریه یکی از مهم‌ترین کشورهای عضوِ محور مقاومت است و ارتباط تنگانگی نیز با جریان‌های مقاومت اسلامی منطقه دارد و به همین دلیل از سال 2011 تاکنون، سوریه همواره مورد حملات رژیم صهیونیستی و همزمان گروهک‌های تروریستی قرار داشت.

او افزود: بحرانی که سوریه طی 9 سال گذشته با آن دست به گریبان بوده صرفا به دلیل مواضع، سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی و مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده است. از آن جایی که سوریه طی 4 دهه گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان عمقِ استراتژیک جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود کما اینکه ایران نیز، عمر استراتژیک سوریه به شمار می‌رود و دو کشور در طول 4 دهه گذشته، همکاری‌های تنگاتنگی در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگ داشتند. به همین دلیل در طول 9 سال گذشته، رژیم صهیونیستی در ماه به طور متوسط، 22 حمله هوایی علیه سوریه داشته و این موجب شده که رژیم صهیونیستی برای تحریم ساختارهای سوریه اقدام کند و بعد از افزایش حجم حملات هوایی رژیم صهونیستی علیه سوریه، ایران وارد میدان شد و به عنوان یک سند راهبردی با دولت سوریه این مسئولیت و مأموریت را بر عهده گرفت که در تقویت دفاع هوایی سوریه و پدافند هوایی، سوریه اقدام کند.

این تحلیلگر سیاسی منطقه غرب آسیا ادامه داد: بنابراین از آن جایی که ایران در تولید سلاح‌های ضدهوایی و دفاع هوایی از پیشرفت‌های قابل قبولی در دنیا برخوردار است، متعهد شده که دفاع هوایی سوریه در مقابل تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی را تقویت کند و به همین دلیل شاهدیم که یک نوع جریان‌سازی، تأثیر آمریکا و برخی رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی علیه سفر سردار محمد باقری به سوریه شکل گرفت ولی از این پس سوریه در مقابل تجاوزات رژیم صهونیستی از توانمندی‌های بالایی برخوردار خواهد بود و ایران در کنار سوریه، همچنان که در طول 9 سال گذشته باقی مانده و در صحنه حضور داشته همچنان در تقویت دفاع هوایی سوریه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
او با اشاره به تصویب قانون سزار علیه سوریه از سوی آمریکا و توافقنامه نظامی ایران و سوریه تاکید کرد: قانون قیصر یا سزار که علیه سوریه اعمال شده یک تصمیم عجولانه، غیرمنطقی و ظالمانه است و اهمیتی هم برای دو کشور ایران و سوریه نخواهد داشت؛ این باعث می‌شود سوریه بتواند به فضای جدیدی برای شکستن این محاصره ظالمانه ورود کند و بتواند، شرایطی فراهم کند که تحریم‌های ِسزار کم رنگ شود. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز