نماینده مردم اردبیل در مجلس:

باید تولیدات داخلی و صنعت‌مان را از لحاظ علمی به بنیاد نخبگان و اندیشمندان متصل کنیم/ اگر در تقابل با دولت باشیم هم مجلس گرفتار می‌شود و هم دولت

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۰۵:۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۹۲۴۵
باید تولیدات داخلی و صنعت‌مان را از لحاظ علمی به بنیاد نخبگان و اندیشمندان متصل کنیم/ اگر در تقابل با دولت باشیم هم مجلس گرفتار می‌شود و هم دولت
نماینده مردم اردبیل در مجلس می‌گوید: باید تولیدات داخلی و صنعت‌مان را از لحاظ علمی به بنیاد نخبگان و اندیشمندان متصل کنیم تا از مباحث سنتی بیرون برویم و صنعت‌مان را به روز کنیم. صنعت ما در حال حاضر ضعیف است چرا که با دانش روز ارتباط نداریم.

«سیدکاظم موسوی»، نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره امکان تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: در ابتدا باید بگویم در حوزه امنیتی اقتدار و توانمندی دفاعی ما قابل توجه است. کشورهای دوست و دشمن هم می‌دانند از لحاظ تکنیک و قدرت دفاعی در منطقه جلو هستیم و با بیانی روشن، حرفی برای گفتن داریم. مخصوصا اگر مسائل سیاسی را دنبال کنیم در این باب فصل‌الخطاب فرمایش حضرت آقاست و روی حرف ایشان در مسائل سیاسی جهان اسلام، حرفی نیست. 

او افزود: در ارتباط با چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید گفت این سند بیان می‌کند ما برای ۱۴۰۰ و چهار سال دیگر از لحاظ اقتصادی با صیانت از فرمایشات رهبری، باید عملا به اقتصاد مقاومتی تن بدهیم و اقتصاد مقاومتی، تنها سربرگ خالی نباشد. در بنیاد نخبگان این امر باید چکش‌کاری شود. برای اینکه از لحاظ اقتصادی به این چشم‌انداز برسیم باید مسائل اقتصادی کشور را هم از لحاظ اقتصاد مقاومتی و هم از لحاظ جهش تولید، تقویت کنیم. 

موسوی با تاکید بر تقویت صنعت داخلی اظهار کرد: باید تولیدات داخلی و صنعت‌مان را از لحاظ علمی به بنیاد نخبگان و اندیشمندان متصل کنیم تا از مباحث سنتی بیرون برویم و صنعت‌مان را به روز کنیم. صنعت ما در حال حاضر ضعیف است چراکه با دانش روز ارتباط نداریم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر بخواهیم چشم‌انداز ۱۴۰۴ را محقق کنیم باید در جهت تقویت اقتصاد داخلی گام‌های مثبت برداریم وقتی خودتحریمی نکردیم و کارخانه و صنعت را توسعه دادیم هم در زمینه اشتغال جوانان گام برمی‌داریم و هم در ارتباط با تنگنای معیشتی، قدم برداشته‌ایم. 

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه خودتحریمی یعنی قیمت چیزی که خودمان در کشور تولید می‌کنیم هر روز بالاتر برود، این انصاف نیست، مطرح کرد: امیدواریم قوه قضائیه دست مفسدین اقتصادی که کشور را به سمت فقر کشانده‌اند کوتاه کند. مجلس هم نظارت را روی افراد سوءاستفاده‌گری که در پی پول‌های کثیف هستند را بیشتر کند. ما در تقابل با دولت نیستیم بلکه در کنار دولت هستیم. اگر در تقابل با دولت باشیم هم، مجلس گرفتار می‌شود و هم دولت. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز