کاندیدا ریاست دیوان محاسبات:

رویکرد پیشگیرانه باید جایگزین مچ‌گیری شود/ باید نظارت را لحظه‌ای کنیم/ حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در دیوان محاسبات جدی ترین آسیب است

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۱:۵۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۲۹۸۳
رویکرد پیشگیرانه باید جایگزین مچ‌گیری شود/ باید نظارت را لحظه‌ای کنیم/ حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در دیوان محاسبات جدی ترین آسیب است
کاندیدا ریاست دیوان محاسبات گفت: حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در دیوان محاسبات جدی ترین آسیب را به این مجموعه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «لطف‌الله فروزنده»، کاندیدا ریاست دیوان محاسبات، در صحن علنی مجلس گفت: بعد از 7 سال مجدد توفیق یافتم در مجلس حضور داشته باشم. رشته تحصیلی من دکترای مدیریت است. من در دفاع مقدس 4 سال حضور داشتم و افتخار جانبازی دارم. 5 سال رئیس دانشگاه و قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس بودم و در دولت هم، حضور داشتم. کارآمدی دیوان محاسبات در گرو اعتماد شماست. افتخار دارم که در مجلس یازدهم که رهبری آن را یکی از انقلابی‌ترین مجالس نامدیدند، حضور داشته باشم. مجلس یازدهم با شعار نجات اقتصادی کشور روی کار آمد و در اولین ماه فعالیتش بسته اقتصادی ویژه را تدوین کرد. میزان اهمیت دیوان محاسبات روشن است انشاالله این دیوان در دوران جدید با کمک و همت شما، منشأ تحول خواهد بود. حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در دیوان محاسبات جدی ترین آسیب را به این مجموعه وارد می‌کند.

او افزود: نظارت دیوان محاسبات باید تأثیرگذار و به صورت بر خط باشد. رویکرد پیشگیرانه باید جایگزین مچ‌گیری شود. نظارت بر پرونده‌ها باید حتما منجر به نتیجه شود. رهبری این مجلس را یکی از مجالس قوی و انقلابی عنوان کردند که بنده هم باید بگویم ملت به این مجلس، امیدوار هستند. این مجلس با روحیه انقلابی می‌تواند منشأ تحول شود؛ باید نظارت را لحظه‌ای کنیم. نظارت پس از اجرا باید کنار گذاشته شود و نظارت حین اجرا تقویت شود. گسترش نظارت و تقویت نظارت محلی یکی از مهم‌ترین شعارهای بنده است. دیوان باید بتواند ساز و کاری شفاف و به روز برای نظارت به هنگام هر نماینده‌ای در هر حوزه انتخابی، فراهم کند.

کاندیدا ریاست دیوان محاسبات بیان کرد: ما بر آنیم تا با ایجاد ساز و کار نظارت مستمر بر نحوه هزینه کرد بودجه در حوزه‌های انتخابی و کنترل پروژه‌ها از امکانات برای ایفای نقش نمایندگان برخوردار شویم. با این کار هم در فعالیت دیوان شراکت خواهید کرد و هم در روند فعالیت‌های دیوان قرار می‌گیرید. همه تلاشمان این است که گله نمایندگان را برطرف کنیم. شفافیت در دیوان محاسبات از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که پیگیری خواهیم کرد و گزارش‌های مستند و علمی و با استفاده از راه‌اندازی  سامانه‌های جامع، تقدیم مجلس می‌شود. معتقدم که نظارت باید پیشگیرانه باشد نه اینکه به صورت تفریغ بودجه باشد و نتوان کاری انجام داد. هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی در دستور دیوان قرار دارد و با روحیه جهادی و ایثارگری کار خواهیم کرد. به خون  قاسم سلیمانی تعهد می‌دهم که خود را وقف دیوان محاسبات و نمایندگان کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز