وزیر امور خارجه:

این دولت و نه هیچ دولت دیگری یک وجب از خاک ایران را واگذار نمی‌کند/ یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۳۰۵۵
این دولت و نه هیچ دولت دیگری یک وجب از خاک ایران را واگذار نمی‌کند/  یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم
وزیر امور خارجه درباره قرارداد همکاری ایران و چین با بیان اینکه همه مراحل این قرارداد شفاف بوده و البته هنوز نهایی نشده است، اعلام کرد: مردم اطمینان داشته باشند که این دولت ونه هیچ دولت دیگری در ایران یک وجب از خاک ایران را نه به کسی واگذار می کند و نه اجازه، استفاده اختصاصی از خاک ایران را به کسی خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: سفر دیروز نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی یک تحول مهم دیپلماتیک بود. یکشنبه سفر مقدماتی به عراق داشتم و با مقامات مختلف سیاسی، نظامی، قضایی و حزبی عراق و همین‌طور اقلیم دیدار کردم و گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم. در سفر دیروز نخست وزیر عراق به ایران توافقات خیلی خوبی بین دو طرف صورت گرفت. دیدار نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری و صحبت‌های بسیار روشن ایشان در حمایت از دولت و حاکمیت عراق و سیاست های جمهوری اسلامی، برای نخست وزیر عراق بسیار راهگشا بود

ظریف با اشاره به سفر خود به روسیه بیان کرد: همچنین گفت‌وگوی خوبی با سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه داشتیم و یک صحبت تلفنی امن با ولادیمیرپوتین رییس‌جمهور روسیه به خاطر پروتکل ویژه کرونایی، داشتم. پیام ویژه رییس‌جمهور درباره وضعیت برجام و بعضی مسائل دوجانبه را به پوتین رساندم و با ایشان گفت‌وگو کردم. گفت‌وگوی بسیار مفیدی بود و ان‌شاءالله نتایج خوبی داشته باشد. با وزیر امور خارجه روسیه هم درباره همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای صحبت کردیم. مجموعا چهار ساعت و نیم مذاکرات فشرده با روس‌ها در بعدازظهر دیروز داشتیم.

وزیر خارجه همچنین درباره قرارداد همکاری ایران و چین با بیان اینکه همه مراحل این قرارداد شفاف بوده و البته هنوز نهایی نشده است، اعلام کرد: مردم اطمینان داشته باشند که این دولت ونه هیچ دولت دیگری در ایران یک وجب از خاک ایران را نه به کسی واگذار می کند و نه اجازه استفاده اختصاصی از خاک ایران را به کسی خواهد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز