معاون اول رئیس جمهور:

مردم ایران در کنار مردم لبنان هستند/ اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به لبنان

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۵۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۹۹۹۶
مردم ایران در کنار مردم لبنان هستند/ اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به لبنان
معاون اول رئیس جمهور گفت:هلال احمر جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرده کمک‌های مورد نیاز را تهیه و ارسال کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هسئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد حادثه شب گذشته بیروت گفت:حادثه تلخی بود تعداد زیادی جانشان را از دست دادند تعداد زیادی مصدوم شدند خسارت‌های سنگینی به لبنان و مردم لبنان وارد شد به دولت لبنان و مردم لبنان تسلیت عرض می‌کنیم دولت در  کنار آنها است.

وی افزود: مردم ایران در کنار مردم لبنان هستند حتما در حد امکان دستگاه‌های ایرانی کمک‌های لازمی که نیاز دولت لبنان باشد را انجام خواهد داد. همچنین هلال احمر جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرده کمک‌های مورد نیاز را تهیه و ارسال کند.از لحاظ اقتصادی به دلیل مسائل تحریم  شرایط ویژه‌ای داریم و مشکلات اقتصادی کشور مساله جدی است مشکلات معیشت مردم مساله جدی ماست به عنوان دولت هم اولویت اول هم رسیدگی به مسائل معیشت هست و هم رسیدگی به مسائل اقتصادی کشور هم تا حدی مقدور باشد تلاش کردن برای توسعه کشور هم انجام گیرد.

جهانگیری ادامه داد: در زمینه معیشت مجموعا در سال جاری تصمیمات خوبی دولت گرفت علیرغم محدودیت منابع ارقامی دولت به عنوان کمک معیشت، یارانه و افزایش حقوق در کارکنان دولت، بازنشستگان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه ها امسال تلاش کردیم در همه اقشاری که به نوعی حقوق بگیر ثابت هستند یک تغییر جدی ایجاد کنیم که تا حدی بتوانیم فشار را کاهش دهیم. از  نظر اقتصادی هم تلاش بر این است که کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود و با اطمینان بدون اینکه که کالاهای اساسی به خصوص آنهایی که با ارز 4200 تومان قرار است تامین شود همه آنها به اندازه کافی وجود داشته باشد و در اختیار مردم قرار گیرد. بقیه کالاها تلاش دستگاه ها براین است مردم به کالایی که نیاز دارند در فروشگاه ها و در سطح شهرها و روستاهای کشور وجود داشته باشد البته در برخی از آنها ممکن است با قیمت بالایی روبرو باشیم ولی به هر حال تلاش بر این است که وفور کالا به عنوان سیاست اصلی مورد توجه است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: حمایت از تولید جزو بحث های جدی است که در همین راستا مورد توجه است.  شوراهای متعددی داریم که الان تشکیل میشود و در واقع کار آن رفع موانع تولید است هم یک شورای و کارگروهی در خود وزارت صمت با مسئولیت وزارت صمت است و با زیر تعدادی از دستگاه های موثر که در واقع کارش تسهیل تولید و رفع موانع از پیش روی تولید است. اقتصاد مقاومتی مهمترین سیاست و دستور کارش رسیدگی به مسائل تولیدی و اشتغال کشور است و اقتصادی کشور. با دستوری که مقام معظم رهبری دادند و جلسه دیروز سران سه قوه و شورای عالی هماهنگی سه قوه داشتیم تاکید شد که حتما کارگروهی برای کمک به جهش تولید و کمک به حل مسائل و موانع پیش روی تولید تشکیل شود که آن هم از هفته آینده فعال می‌کنیم.البته شاید در قالب همین نیروهای موجود هم قابل حل باشد.

جهانگیری در پایان اظهار کرد:  لذا بخش تولید کشور همچنان در راس کارهای کشور است. خوشبختانه در هر کدام از کارهای تولیدی کشور امروز دست داریم چه در بخش کشاورزی چه در بخش صنعت و معدن چه در بخش نفت و گاز چه در بخش نیرو چه در بخش راه و راه آهن و بزرگراه ها.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز