آمار کشته‌ها و مفقودی‌های انفجار بیروت اعلام شد

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۱۴:۵۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۴۳۷۸۴
آمار کشته‌ها و مفقودی‌های انفجار بیروت اعلام شد
آژانس امور بشر دوستانه سازمان ملل در گزارشی آخرین آمار فوتی‌ها، زخمی‌ها و مفقودی‌های انفجار بیروت و همچنین خانه‌ها و مراکز خسارت دیده را اعلام کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سازمان ملل امروز جمعه اعلام کرد کشته‌های انفجار چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بندر بیروت به ۱۷۸ نفر رسید، در همین حال ۶ هزار نفر مجروح شده و دست‌کم ۳۰ نفر همچنان مفقود هستند.

آژانس امور بشر دوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد انفجار، فعالیت‌ها در ۶ بیمارستان را تحت تاثیر قرار داد و به بیش از ۲۰ کلینیک در بخش‌هایی از بیروت که شدیدترین خسارت ناشی از انفجار را متحمل شدند، آسیب زد.

در این گزارش آمده است: ارزیابی سریع اولیه در شعاع ۱۵ کلیومتری محل انفجارها نشان داد از ۵۵ مرکز پزشکی تنها نیمی از آن‌ها به طور کامل عملیاتی هستند و حدود ۴۰ درصد آن‌ها دچار آسیب‌های متوسط تا جدی شده‌اند و نیاز به نوسازی دارند.

بنابر این گزراش، مجموع 120 مدرسه که پذیرای 50 هزار دانش‌آموز بودند آسیب دیده‌اند. همچنین بیش از هزار واحد از حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی به شدت دچار خسارت شده‌اند.

در ادامه این گزارش گفته شده دست‌کم ۱۳ پناهجو از جمله دو فلسطینی در بین کشته‌شدگان هستند و آپارتمان‌های بیش از ۱۷۰ هزار ساکن این منطقه خسارت دیده‌اند.

دفتر امور بشر دوستانه سازمان ملل اعلام کرد علیرغم وارد شدن خسارت به سیلوهای بندر بیروت، کمبود غذا پیش‌بینی نمی‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز