یک چهره اصلاح‌طلب:

حتی رقیبان نقد جدی نسبت به خاتمی ندارند/ خاتمی می‌تواند فصل‌الخطاب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باشد

۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۰۵:۴۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۰۱۵۸
حتی رقیبان نقد جدی نسبت به خاتمی ندارند/ خاتمی می‌تواند فصل‌الخطاب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باشد
یک چهره اصلاح‌طلب گفت: خاتمی می‌تواند فصل‌الخطاب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در عرصه سیاست به عنوان زمامدار خوب باشد.

«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که در این شرایط، کشور به چه شخصیتی و با چه ویژگی‌هایی، نیاز دارد به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: حضور نخبگان در زمامداری یک اصل خوب و مناسب است، هر اندازه افراد از درجه نخبگی بالاتری برخوردار باشند و در جامعه مقبولیت بیشتری داشته باشند، نقش موثرتری در توسعه کشور خواهند داشت و به خوبی می‌توانند، نقش خود را ایفا کنند.

این چهره اصلاح‌‎طلب افزود: در مقابل به موازات کاهش میزان نخبگی مدعیان ریاست جمهوری، مردم نسبت به حضور در انتخابات دلسرد می‌شوند و مشارکت جمعی نخواهد بود. در این شرایط افراد سعی می‌کنند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند در نتیجه کسی باید در این مقطع زمانی وارد انتخابات شود که بتواند آراء بیشتری را به خود، اختصاص دهد.

بروجردی در توضیح اینکه تکرار چهره‌هایی مانند خاتمی می‌تواند، دلسردی مردم نسبت به انتخابات را از بین ببرد و با آوردن آنها به پای صندوق‌های رأی بیشترین رأی را جذب کند؟ تصریح کرد: در حقیقت افراد نخبه می‌توانند آراء بیشتری به خود اختصاص دهند، چهره‌ای مثل خاتمی هیچ‌کس حتی رقیبان، نقد جدی نسبت به او ندارند و هیچ‌کس نمی‌تواند حتی یک نقطه ضعف آشکاری در او پیدا و به آن تکیه کند. او می‌تواند فصل‌الخطاب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در عرصه سیاست به عنوان زمامدار خوب باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در واقع خاتمی می‌تواند کار را پیش ببرد و کشور را به سرانجام برساند. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که یک اقتصاددان برجسته یا یک چهره فرهنگی شناخته‌شده می‌تواند کشور را نجات دهد، کسی باید باشد که وفاق مردم را به همراه خود داشته باشد. از طرف دیگر با توجه به اینکه ساختار نظام سیاسی ایران با ساختار نظام سیاسی سایر کشورها در سطح دنیا تفاوت دارد، در بحث انتخابات باید یک اجماع کلی فراهم شود. به عبارت دیگر اگر قرار باشد شورای نگهبان چهره‌های شاخص و مورد اعتماد مردم را ردصلاحیت کند، ناامیدی در سطح جامعه توسعه می‌یابد.

بروجردی در پایان یادآور شد: کسانی که مردم نسبت به آنها اقبال دارند تا حد قابل توجهی می‌توانند سرمایه اجتماعی را افزایش دهند و در انتخاب برتر و اثربخش در جامعه، موثر باشند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز