نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نگران تحریم‌های آمریکا نیستیم/ جمهوری اسلامی در وقت مناسب پاسخ لازم را می‌دهد/ بازگشت تحریم‌های ایران در فضای روانی قابل بررسی است

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۲۳:۴۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۳۹۹۹
نگران تحریم‌های آمریکا نیستیم/ جمهوری اسلامی در وقت مناسب پاسخ لازم را می‌دهد/ بازگشت تحریم‌های ایران در فضای روانی قابل بررسی است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نگران تحریم های آمریکا نیستیم زیرا موضوعاتش کاملا تکراری و بی محتواست.

«شهریار حیدری»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با «اصرار پمپئو به بازگشت قطعنامه‌های پیشین علیه ایران» گفت: پس از مخالفت قاطع شورای امنیت با آمریکا و مذاکرات سازنده ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمریکا با دو شکست مواجه شد. آمریکا همیشه در امور بین‌الملل دست بالا می‌گیرد که به حداقل، نتیجه ها برسد. امروز از منظر بین الملل و قانون، آمریکا حرفی برای گفتن ندارد و به همین علت است که بحث تحریم‌ها را، مطرح می کند.

او ادامه داد: آمریکا مجبور است حرف های گمراه کننده و منحرف کننده را باز کند. ایران از ظرفیت و جایگاه بین المللی در آژانس استفاده می کند، امیدواریم آژانس هیچ گاه تحت تاثیر رفتار غلط آمریکا قرار نگیرد. همچنین امیدوار هستیم در چارچوب همکاری های که اعلام شده و همکاری های جدید به هیچ وجه بحث ایران، در شورای امنیت یا بحث بازگشت به قطعنامه ها مطرح نشود. آمریکا کار خودش را انجام می دهد و ایران هم کار خودش را پیگیری می کند. امیدوارم با همین پیگیری ها، همواره شکست های امریکا را، یکی پس از دیگری، شاهد باشیم.

حیدری با بیان این جمله که دیگر چیزی باقی نمانده که آمریکا بخواهد ایران را تحریم کند، گفت: اکثریت اعضای شورا اعلام کردند امریکا حق استفاده از «اسنپ بک» یا همان مکانیزم ماشه را ندارد. رفتارهای آمریکا از دو جهت تعریف می شود، یک بخش آن به انتخابات بر می گردد و بخشی دیگر به لابی های صهیونیستی و عربی که در ایام انتخابات فشار می آورند و همواره دنبال امتیازگیری از روسای جمهوری امریکا، هستند. رژیم صهیونیستی با لابی های خیلی قوی، ورود کرده و تلاش می کند امریکا علیه ایران مطالب جدیدتری را مطرح کند البته که از دید بین الملل، صحبت های پمپئو هیچ گونه جایگاهی ندارد و ره به جایی نمی برد اما در فضای روانی، قابل بررسی است. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران چهل سال تحت تاثیرهای تحریم‌های آمریکا بوده و با وجود تحریم ها موفقیت‌های ایران چشم‌گیر است. آمریکا هر آنچه که توان داشته در حوزه بین الملل، علیه ایران بکار برده است، نگران تحریم های آمریکا نیستیم زیرا موضوعاتش کاملا تکراری و بی محتواست.

او در رابطه با جبهه مشترک بین امریکا و اسرائیل و کشورهای عربی علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی در وقت مناسب پاسخ لازم را می دهد. ایران  کار خود را در حوزه بین الملل و سیاست داخلی انجام می دهد. شکست آمریکا در سازمان های بین‌الملل در واقع شکست رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی هم،  محسوب می شود زیرا اینها مواضع مشترکی دارند منتها آمریکا محور است. آمریکا وقتی شکست می خورد آنها (آمریکا و کشورهای عربی) هم، قاعدتا شکست خورده هستند. موضع ایران در قبال این مثلت  امریکایی عربی صهیونیستی مشخص و شفاف است. دلیلی ندارد، جمهوری اسلامی به حرف‌های بی محتوای حکام امریکایی، عربی یا صهیونیستی گوش دهد.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز