عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم:

قبلا توانمندی برگزاری مانور در آب‌های آزاد را نداشتیم/ در تعقیب دزدان دریایی و امنیت برای کشتیرانی حضور گسترده‌ای داریم

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۱:۵۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۸۰۶۱
قبلا توانمندی برگزاری مانور در آب‌های آزاد را نداشتیم/ در تعقیب دزدان دریایی و امنیت برای کشتیرانی حضور گسترده‌ای داریم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: انجام مانور در آب‌های آزاد از این جهت برای ایران حائز اهمیت است که قبلا توانمندی برگزاری مانور در آب‌های آزاد را نداشتیم و امروز می‌توانیم این اقدام را انجام دهیم.

«ولی‌الله نانواکناری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در خصوص پیشرفت‌های صنعت دفاعی و موشکی کشور با وجود تحریم‌ها و برگزاری رزمایش ذوالفقار به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در صنایع دفاعی و موشکی اقدامات بسیار موثری در سطح کشور صورت گرفته که واقعا چشمگیر هستند. به این ترتیب که ضمن پیشرفت در تولید موشک‌های دوربُرد، در هدف‌زنی هم به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کردیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت همچنان که با وجود تحریم‌ها در حوزه صنعت دفاعی توانستیم رفع نیاز کنیم، اگر در سایر زمینه‌ها هم همه توان خود را در راستای رفع نیازها به کار بگیریم، مطمئناً می‌توانیم گام‌های موثری برداریم.

نانواکناری ضمن تاکید براینکه تلاش‌های مسئولین در حوزه دفاعی باید سرلوحه سایر مسئولین در سایر حوزه‌ها قرار بگیرد، تصریح کرد: وقتی فردی در زمینه‌ای موفق است مطمئناً می‌تواند در ابعاد دیگر نیز، موفقیت کسب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در واکنش به اینکه انجام رزمایش‌های نظامی در آب‌های آزاد تا چه اندازه نمایانگر قدرت نظامی یک کشور است، اظهار کرد: در بحث انجام مانور نظامی اهداف متعددی از جمله اعلام آمادگی دفاعی، نمایش توانمندی‌ها و قدرت به عنوان عامل بازدارنده، پیگیری می‌شود. البته انجام مانورهای نظامی جزو برنامه‌های روتین همه کشورهای دنیاست.

نانواکناری خاطرنشان کرد: مانور، بحث داخلی است و کشور دیگری نمی‌تواند نسبت به این موضوع اعتراض داشته باشد مخصوصا در آب‌های آزاد که این آزادی، برای همه کشورها وجود دارد و می‌توانند مانور انجام دهند و کسی نمی‌تواند، مانع آن شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته انجام مانور در آب‌های آزاد از این جهت برای ایران حائز اهمیت است که قبلا توانمندی برگزاری مانور در آب‌های آزاد را نداشتیم و امروز می‌توانیم این اقدام را انجام دهیم. البته ایران غیر از عملیات‌های مانوری، در عملیات‌های دور دست در تعقیب دزدان دریایی و امنیت برای کشتیرانی حضور گسترده و قابل توجهی دارد.

نانواکناری در پایان یادآور شد: نه فقط ایران بلکه هر کشوری می‌تواند برای دفاع از حوزه سرزمینی خود، توانمندی نظامی‌اش را افزایش دهد و این حق برای ایران هم وجود دارد و کسی هم نمی‎تواند برابر اقدامات ایران برای افزایش قدرت نظامی و دفاعی‌اش طرح سوال کند و مانع شود چراکه این آزادی برای ایران هم لحاظ می‌شود و هرکسی مدعی شود در ابتدا خودش باید پاسخگو باشد. به عنوان مثال اگر آمریکا در خصوص افزایش قدرت نظامی و دفاعی ایران مدعی شود و مانع‌تراشی کند، در ابتدا باید پاسخ دهد چطور خودش از این توانایی‌ها برخوردار است اما ایران نباید نداشته باشد؟! بنابراین اگر قرار است توانمندی دفاعی باشد باید برای همه باشد و اگر قرار است نباشد، برای همه نباشد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز