انفجار یک خودرو در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۲۰:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۸۶۱۵
انفجار یک خودرو در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه
یک خودروی بمبگذاری شده دوشنبه در مناطق تحت کنترل ترکیه در استان حلب در شمال سوریه منفجر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از المیادین، این انفجار در حومه شمالی استان حلب و در شهر "عفرین" روی داده است که در کنترل نیروهای ترکیه و گروه‌های سوری مزدور آنکارا قرار دارند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

المیادین نیز به جزییات بیشتر و شمار زخمی و کشته‌های احتمالی این انفجار اشاره‌ای نکرده است.

این چهارمین انفجار در ۴ هفته گذشته در این منطقه به شمار می‌رود. ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) گذشته نیز سه تن از نظامیان خودخوانده "ارتش ملی سوریه" که وابسته به ترکیه هستند، در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک پست ایست و بازرسی در نزدیکی شهر رأس العین" کشته شدند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز