مشاور محمود عباس:

امارات حق ندارد در مسائل مسجد الاقصی دخالت کند

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۲۱:۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۸۶۲۶
امارات حق ندارد در مسائل مسجد الاقصی دخالت کند
نبیل شعث‌مشاور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب گفت: امارات حق ندارد در مسائل مربوط به مسجد الاقصی دخالت کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شعث در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری "عربی ۲۱" که مشروح آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد، افزود: امارات تلاش می‌کند که آمریکا را راضی نگه دارد، اما متأسفانه این مسأله در مقابل سرزمین مثل سینا یا جولان [که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده بلکه مسجد الاقصی و قدس] نیست.

وی بار دیگر هشدار داد: امارات حق ندارد که گامی در جهت مخالفت با منافع و حقوق ملت فلسطین بردارد یا حتی نمی‌تواند در مخالفت با حقوق بین‌الملل اقدام کند.

شعث ادامه داد: دولت ابوظبی همچنین نباید حقوق، قوانین و توافقات بین‌المللی، حق مردم فلسطین و سرزمین مقدس آنان را بازیچه قرار دهد.

در همین رابطه، شمریت ماییر" مستشرق یهودی و سردبیر پایگاه خبری "المصدر" رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: آنچه که بیش از همه موجب خشم فلسطینی‌های در پیمان عادی‌سازی روابط تل‌آویو با ابوظبی و منامه شده است، اصرار جرد کوشنر داماد ترامپ است که تاکید داشت، این توافق نامه شامل بندی باشد که به نمازگزاران مسلمان بحرینی و اماراتی اجازه دهد تا تحت پوشش تضمین آزادی دینی مسلمانان، بتوانند در مسجد الاقصی نماز بخوانند.

ماییر در مقاله‌ای که دیروز یکشنبه در روزنامه یدیعوت آحارانوت منتشر کرد، آورده است، این بند به معنای به رسمیت شناختن تلویحی حاکمیت اسرائیل بر تمام قدس و سلطه تل‌آویو بر تمام اماکن اسلامی مقدس در این شهر است.

از سوی دیگر عربی ۲۱ اعلام کرد که پیشتر نیز گزارش یک مرکز یهودی رژیم صهیونیستی فاش کرده بود که چگونه ابوظبی با انجام مراسم مذهبی یهودیان در مسجد الاقصی موافقت کرده است، موضوعی که در تغییر شرایط موجود در حرم شریف بیت‌المقدس نقش خواهد داشت.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مراسم امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی نیز قرار است فردا سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید برگزار شود.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز ساعاتی پیش فاش کرد که پیش از امضای رسمی این توافق‌نامه، کشورهای آمریکا، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی یک دیدار چهارجانبه برگزار خواهند کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (۲۱ شهریورماه) از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

اقدام امارات و بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با خشم گسترده مردم کشورهای عربی و سایر کشورهای مسلمان روبرو شده و در رسانه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز